Ţinând la comoditatea directorilor – SNLO prelungeşte contractele pentru maşinile cu şofer

121

SNLO 3Răsturnare de situaţie în cazul licitaţiei pentru maşinile directorilor Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia (SNLO). Asta deoarece, după ce licitaţia cu maşinile de lux pentru directorii unităţii miniere s-a anulat săptămâna trecută, mai mult pentru ochii presei şi a salariaţilor în prag de disponibilizare, conducerea SNLO demonstrează însă că a găsit soluţii ingenioase pentru a nu-i lasă pe jos pe şefii societăţii.

Astfel pentru ca respectivii să nu rămână fără maşini cu şofer la dispoziţie, conducerea societăţii a stabilit să fie prelungite, prin acte adiţionale, contractele de anul trecut cu firmele ,, de casă” care au furnizat autoturismele cu şofer, de închiriat. Directorul SNLO, Daniel Burlan, susţine însă că numărul de maşini pentru directorii unităţii miniere se va înjumătăţii, iar suma care va fi acordată pentru acest contract prelungit ar fi la jumătatea celei care trebuia licitată săptămâna trecută.

Conducerea SNLO a găsit soluţia de a ieşi dintr-un scandal mediatic cu faţa curată. Licitaţia privind cele 42 de maşini cu şofer, închiriate pentru directorii SNLO a fost anulată săptămâna trecută dar, aşa cum era de aşteptat, s-au prelungit contractele cu firmele care au câştigat anul trecut aceiaşi licitaţie. Banii care se vor da însă pentru comoditatea şefilor din SNLO, potrivit directorului unităţii miniere Daniel Burlan, vor fi însă la jumătatea celor care trebuiau să se furnizeze anul acesta pentru noul contract. “Suntem într-o continuă reorganizare. (..)Din ce în ce numărul de maşini închiriate este mai mic. De la 80 în 2008 am ajuns la 42 şi probabil acum este undeva la 24 de maşini, după ce am gândit acest program de restructurare. Pe vehicul contract, dacă la o unitate erau 6 maşini, dau un exemplu, acum rămân 3. Am înjumătăţit numărul de maşini, este o primă măsură”, a declarat Burlan.

SRL-uri anonime sau firme abonate

Întrebat apoi care sunt firmele cărora în această perioadă li se vor prelungi contractele, Burlan a răspuns: ”sunt mai multe firme, licitaţia a fost pe loturi, la Roşia a fost o societate, la Motru o alta, la Berleşti alta, la Mehedinţi alta, pe fiecare dintre perimetre a existat câte o societate. Nu cred că o societate a câştigat la două perimetre”, a menţionat directorul SNLO. Pentru a-i reîmprospăta însă memoria lui Daniel Burlan reamintim că cele două licitaţii pentru maşinile şefimii SNLO, în 2010, au fost câştigate însă fie de SRL-uri anonime, fie de companii care sunt obişnuite cu contractele cu companiile din minerit. Primul lot de maşini închiriate, de 700.000 de lei, a fost adjudecat astfel de Iris C&V Motru şi Robspeed SRL Motru. Cele două firme sunt o afacere de familie, fiind deţinute de Mihai Murdeală, respectiv fiul acestuia, Robert Murdeală, un tânăr născut în anul revoluţiei şi care 20 de ani mai târziu câştiga – cu o companie înfiinţată în 2009 – alături de tatăl său contracte cu statul. Cel de-al doilea lot, de un milion de lei, a fost câştigat de Trustul pentru Servicii cu Utilaje Diverse, Transport Prestări Servicii cu Utilaje Terasiere Mehedinţi şi Romferex Import Export. Prima companie este deţinută de cel mai mare om de afaceri din Gorj, Nicolae Sarcină, în timp ce a doua companie este deţinută de Ion Lungan.

Bani mai puţini, deocamdată

Burlan ţine să menţioneze însă că prin această metodă s-ar fi redus la jumătate cei aproape 1.500.000 de lei ce trebuiau încredinţaţi unei societăţi pentru licitaţia anulată săptămâna trecută. “Jumătate din ce a fost, pe un an de zile”, a afirmat astfel Burlan. Ştim însă că aceste contracte adiţionale, nu vor mai trece însă printr-o licitaţie publică, se vor da mai puţini periodic pentru a nu mai trece printr-o metodă transparentă de distribuire a banilor publici. În concluzie, “nota 10” pentru Burlan.

Încă o licitaţie cu dedicaţie pentru maşini cu şofer?!

Burlan ascunde însă faptul că în luna martie se vor da alţi bani pentru maşini închiriate cu şofer. Asta deoarece SNLO va pune la bătaie, peste două luni de zile peste 382 de miliarde de lei vechi pentru închirierea de vehicule de transport de mărfuri cu şofer. Contractul se va derula pe perioada a 3 ani de zile.

Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here