Termene reduse pentru eliberarea actelor la Cadastru

215

Începând cu data de 1 septembrie, termenele pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile subordonate s-au redus.

Astfel, solicitările gorjenilor privind eliberarea diverselor avize sau înscrierile în cărţile funciare vor fi soluţionate mai repede ca înainte. Conform noilor reglementări, în cazul primei înregistrări a imobilelor/unităţilor individuale, pentru înfiinţare carte funciară, termenul de soluţionare va fi de 7 zile, cu două zile mai puţin ca înainte. În ceea ce priveşte soluţionarea unei astfel de solicitări în regim de urgenţă, termenul a rămas neschimbat, mai précis de 3 zile lucrătoare. Pentru recepţia şi înfiinţarea cărţii funciare termenul este acum de 15 zile lucrătoare, cu 6 zile mai puţin ca înainte. În acest caz, şi termenul în regim de urgenţă a fost redus, de la 7 zile lucrătoare la doar 5. Termenele de rezolvare scad şi în ceea ce priveşte intabularea sau înscrierea provizorie. În acest sens, actele privind dreptul de proprietate în favoarea persoanelor juridice vor fi soluţionate în 7 zile şi nu în 9, cum era până acum. În acelaşi interval de timp se rezolvă şi cererile privind imobilele expropriate, dar şi solicitările care au ca obiect înscrierea/dezmembrarea/comasarea în cartea funciară.
Totodată, conform noului Regulament al instituției, la ghişeele unităţilor subordonate Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară va exista un program unic la nivel naţional pentru înregistrarea cererilor şi eliberarea documentelor. Astfel, solicitările având ca obiect servicii de cadastru şi/sau publicitate imobiliară vor putea fi depuse zilnic între orele 8:30 – 14:00, în timp ce eliberarea lucrărilor de cadastru şi publicitate imobiliară se va efectua zilnic în intervalul 11:00 -16:00, programul fiind valabil atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here