Termene limită pentru edilii rămaşi în urmă

144

primariPrimarii din judeţul nostru au fost ieri întruniţi într-o şedinţă de lucru la sediul Prefecturii Gorj. Aceştia au discutat mai multe puncte, dar li s-au dat şi termene pentru punerea la punct a unor situaţii.

Pe ordinea de zi a şedinţei de ieri au fost mai multe teme printre care stadiul reactualizării şi aprobării potrivit legii a documentaţiilor de urbanism (PUG) la nivelul unităţilor administrativ teritoriale din judeţ, situaţia neregulilor constatate la nivelul autorităţilor publice locale din judeţ referitoare la „Gestionarea situaţiilor de urgenţă“ şi „Măsuri pentru îmbunătăţirea managementului situaţiilor de urgenţă“, dar şi starea actualizării numerelor de imobil, la nivelul primăriilor din Gorj.

14 primării în situaţie critică

În cazul primei teme, Ilie Merfu, directorul Inspectoratului de Stat în Construcţii Gorj, spune că primarii din judeţ nu au trecut la respectarea prevederilor OUG 7 din 2 februarie 2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul. “Faţă de data trecută când am informat primarii că trebuie să-şi reactualizeze Planurile Urbanistice Generale, nu s-au făcut paşi prea mari. Pot spune că 14 primării sunt în stare critică şi primarii trebuie să înţeleagă că dacă certificatele de urbanism nu sunt actualizate în termen există riscul de a li se bloca investiţiile. Ei trebuie să contacteze firme de specialitate pentru întocmirea PUG-ului, iar din datele noastre doar două primării au PUG-urile în curs, iar restul le au expirate”, a declarat Merfu. Liviu Andrei, prefectul de Gorj le-a dat primarilor un termen de maxim şase luni de zile pentru a-şi reactualiza PUG-urile şi a intra în legalitate.

Amenzi pentru situaţiile de urgenţă

Liviu Dumitraşcu, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Gorj a prezentat ieri un raport privind neregulile legate de gestionarea situaţiilor de urgenţă din judeţ, dar şi privind acţiunile de control, îndrumare şi pregătire pentru un astfel de eveniment. “În raport au fost trecute 70 de situaţii de urgenţă asupra cărora s-a intervenit în acest an şi care au fost generate de arderile necontrolate. Rog primarii ca de fiecare dată când se întâmplă ceva, să ne anunţe ce măsuri s-au luat, dar şi ce solicitări au. De asemenea, au fost aplicate 139 de sancţiuni primăriilor, dintre care 124 au fost avertismente şi doar 15 s-au materializat în amenzi, valoarea acestora fiind de 4.900 de lei. A fost un an greu dar e îmbucurător că am reuşit să stăpânim toate tipurile de risc ce au generat situaţiile de urgenţă, iar pentru noul an ne dorim să îmbunătăţim modul de cooperare şi colaborare între noi şi administraţiile publice locale”, a declarat Liviu Dumitraşcu.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here