Telefonul copilului a sunat de aproape 60 de ori

40

Pe parcursul anului trecut, la Compartimentul „Telefonul copilului” – 983, din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj s-au primit 57 de sesizări. Acestea vizau 90 de persoane, dintre care 89 copii şi un adult. Pentru zece copii s-au confirmat sesizările.

Compartimentul „Telefonul Copilului” din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia. În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului „Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate compartimentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

57 de sesizări într-un an
DGASPC Gorj a primit, pe parcursul anului trecut, nu mai puţin de 57 de sesizări prin Compartimentul „Telefonul Copilului”. „În perioada 01.01 – 31.12.2012, la – Compartimentul „Telefonul copilului” – 983, s-au primit 57 sesizări, care au vizat 90 de persoane (89 copii şi 1 adult), la care s-au completat fişele de convorbire şi de semnalare obligatorie. La 16 sesizări a fost necesară deplasarea echipei mobile în teren, 7 s-au referit la alte servicii/instituţii abilitate să rezolve doleanţele clienţilor, iar la 42 de sesizări, la care nu a fost necesară sau posibilă deplasarea de urgenţă a echipei mobile, evaluarea situaţiei copiilor s-a făcut cu sprijinul autorităţilor locale. Pentru 10 copii, sesizările s-au confirmat, 24 de copii au beneficiat de monitorizare în familie cel puţin 3 luni şi de servicii de consiliere, nu s-a instituit nicio măsură de protecţie specială plasament în regim de urgenţă”, a explicat Gheorghe Zisu, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.
Minodora SUCEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here