Tabără anti-bullying la Straja

694

În aceste zile, la Straja, stațiunea din județul vecin, respectiv Hunedoara, are loc a doua ediție a taberei anti-bullying dedicată copiilor, dar și părinților și profesorilor, pentru că problema bullying-ului trebuie să fie privită atent din toate cele trei perspective.

Tabăra a început săptămâna trecută și se va încheia pe 13 iulie, fiind destinată adolescenților cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani, însoțiți de unul dintre părinți, și este organizată de Asociația Zi de Bine. Participanții au fost împărțiți pe grupuri și vor lucra în aceste zile cu o echipă de 5 psihoterapeuți cu formări diferite și experiențe diverse de lucru cu grupuri și cu adolescenți, care în practica lor lucrează cu familii, în terapie de cuplu sau de familie.
”Aici, copiii vor învăța că bullying-ul este despre comportamentul unei persoane și nu este o trăsătură de personalitate. Este ceea ce ajungem să facem dacă noi înșine am fost victime și nu am văzut o altă cale de ieșire decât să devenim la rândul nostru agresori. Iar profesorii vor primi resurse care să le permită să se întoarcă în școli ca ambasadori anti-bullying, având capacitatea de a-și atribui un rol activ pentru a scădea incidența bullying-ului în școală”, au informat reprezentanții Asociației Zi de Bine.
În anul 2016, 29% dintre elevi recunoșteau că au fost victime ale bullying-ului, procentul crescând la 49% în 2022, potrivit unui raport Salvați Copiii, ceea ce reprezintă unu din doi copii, iar 81% dintre elevi, adică mai mult de 4 din 5, afirmă că au fost martori ai situațiilor de bullying în școala unde învață. Prin tabăra anti-bullying de la Straja, Asociația Zi de Bine continuă proiectul SI(n)GUR – anti-bullying CAMP, demarat în anul 2022.
„Ceea ce ne-a motivat să organizăm a doua ediție a taberei anti-bullying au fost semnalele pe care le-am primit din partea părinților, care indică faptul că mediul în care copiii învață este din ce în ce mai agresiv. Părinții se declară depășiți, dar și mulți dintre profesori, unii fiind chiar victime la rândul lor. Așadar, ambele medii definitorii pentru copii și adolescenți, acasă și la școală, sunt de multe ori medii vulnerabile. Realitatea copiilor din România este destul de cruntă: 1 copil din 2 este expus riscului de sărăcie și excluziune socială, suferă de analfabetism funcțional, este victima bullying-ului în școli, este pedepsit corporal în familie și dorește să emigreze. Soluția o reprezintă înțelegerea fenomenului și educația într-o atmosferă de cooperare, respect reciproc și acceptare”, au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine.
I.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.