Sute de note GREȘITE la Evaluarea Națională: De la 5 la 8.30 și de la 7.55 la 5.90! – Două note de 10 obținute după contestații!

4152

Trei sute de note au fost mărite, după contestații, la Evaluarea Națională susținută de elevii din Gorj. Vorbim despre diferențe de 1 punct, 1,5 puncte și chiar peste 3 puncte, la proba de Limba și literatura română. Un elev care fusese notat inițial cu 5 a primit nota 8.30, după recorectarea lucrării. Alții, însă, nu au fost la fel de norocoși, notele fiind scăzute în urma reevaluării. Este și cazul unui absolvent de gimnaziu din Târgu Jiu care a ajuns de la 7.55 la Limba Română la nota 5.90! Gorjul numără opt elevi cu medii maxime, două fiind obținute după contestații.

În Gorj au fost depuse 432 de contestații, cele mai multe la Limba și literatura română – 284.
În cazul a 300 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 93 de lucrări, notele au fost modificate prin scădere. Restul lucrărilor au rămas cu notele neschimbate. Cele mai multe note mărite au fost la Limba și literatura română – 207. În urma recorectării, doi elevi de la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu au obținut media 10.00. Ei au contestat notele primite la Matematică, respectiv 9,95 și 9,90, și au primit calificativul maxim.

Note majorate
Unele dintre notele contestate au fost crescute semnificativ în urma reevaluării lucrărilor. Spre exemplu, un absolvent al Școlii Gimnaziale Săulești care avea înainte de contestații nota 5.00 la Română a primit 8.30 după recorectare. O creștere de peste trei puncte!
O diferență mare între nota inițială și cea finală se observă și la un candidat de la Colegiul Național „Spiru Haret” din Târgu Jiu, a cărui lucrare la Limba română avea nota 7.65, iar după recorectare a primit 9,30. La fel și în cazul unui absolvent al Școlii Gimnaziale „Gheorghe Tătărescu” din Târgu Jiu. De la 7.20 i-a fost mărită nota la 8.70!
La Română au mai fost mărite note de la 8.20 la 9.60 în cazul unui elev de la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu sau de la 8.30 la 9.40 în cazul unui elev de la Liceul Mătăsari.
Au fost și lucrări ale unor elevi care înainte de contestații aveau note sub 5, iar ulterior au primit un punctaj mult mai mare. Așa că au promovat examenul după ce le-a crescut nota de 3.85 la 5.20 sau de la 4.60 la 5.60.

Depunctat la ambele probe
Nu toți absolvenții de gimnaziu au fost bucuroși după soluționarea contestațiilor, fiind și cazuri în care notele au scăzut cu mai bine de 1,5 puncte.
De exemplu, un elev de la Școala Gimnazială „Constantin Săvoiu” din Târgu Jiu a sperat să obțină o notă mai bună după recorectarea lucrării, însă a avut o mare surpriză când și-a aflat nota. De la 7.55 la Română a ajuns la 5.90!
Un alt elev din Țicleni a fost depunctat la ambele probe. De la 8.75 i-a scăzut nota la 8.10 la Română, iar la Matematică a pierdut zece sutimi, primind nota 9.00.
În urma rezultatelor finale, rata de promovare în Gorj este de 75,7%, sub media națională. Media de admitere, calculată pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, constituie criteriu pentru admiterea la liceu. Repartizarea computerizată a candidaților va avea loc în data de 19 iulie.
I.I.

3 COMENTARII

  1. Wow, ce diferențe mari între notele inițiale și cele de după contestații la Evaluarea Națională în Gorj! Mă întreb cum se fac aceste corecturi și de ce apar atâtea discrepanțe. Oare e vorba de subiectivismul profesorilor evaluatori sau de erori în aplicarea baremului? E șocant să vezi elevi trecând de la note de 5 la peste 8 după recorectare! Sper totuși că aceste rezultate reflectă corect nivelul de pregătire al elevilor. Important e ca procesul de evaluare să fie cât mai obiectiv și transparent, pentru a da tuturor șanse egale la admiterea la liceu.

  2. Este crucial ca procesul de evaluare să fie riguros și corect, iar astfel de erori să fie evitate. Este îmbucurător să se menționeze că două note de 10 au fost obținute după contestații, demonstrând importanța examinării atente și a dreptului la recurs. Este esențial ca autoritățile responsabile să investigheze și să corecteze aceste erori, astfel încât elevii să primească rezultatele corecte și să beneficieze de evaluări corecte și echitabile. Educația este un pilon fundamental al dezvoltării noastre și trebuie să asigurăm că toți elevii au șanse egale de a-și atinge potențialul maxim.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here