Sute de cereri pentru ajutorul de încălzire

356

În primele cinci zile de la începerea perioadei de depunere a cererilor pentru acordarea ajutorului de încălzire peste 900 de cetăţeni din municipiul nostru au solicitat acest ajutor. Autorităţile au distribuit 4.000 de cereri şi aşteaptă ca cetăţenii să revină cu ele completate.

Începând din data de 15 octombrie, cetăţenii care au un venit de maxim 615 lei pe membru de familie sunt aşteptaţi să depună cererile pentru ajutorul de încălzire. În primele cinci zile s-au primit 900 de cereri completate. „Am distribuit 4.000 de cereri şi s-au întors la noi, în primele cinci zile, 900 de cereri completate. Astăzi (n.red.: luni) facem prima ridicare şi se trece la centralizarea datelor”, a confirmat Teodora Ciobanu, directorul Direcţiei Publice de Protecţie Socială Târgu-Jiu.

Şase centre pentru primirea cererilor
Şi în acest an ajutoarele pentru încălzire se vor acorda ca şi în anii precedenţi, pentru perioada noiembrie-martie, în municipiul nostru existând două sisteme de încălzire a locuinţelor, respectiv gaze naturale şi lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri. La nivelul municipiului Târgu-Jiu, cererile se primesc începând de ieri, existând şase centre unde pot fi depuse. „Ca şi în anii precedenţi Primăria Municipiului Târgu-Jiu va veni în sprijinul cetăţenilor, distribuirea şi colectarea formularelor de cerere urmând să se facă prin intermediul punctelor de lucru, începând cu 15 octombrie 2012, astfel: Clubul “Vârstei a Treia” – str. Olteniţei; Stadionul Municipal – Sala Polivalentă; Clubul “Vârstei a Treia” – str. Mioriţei; Clubul “Vârstei a Treia” – str. Debarcader; Clubul “Vârstei a Treia” – Tudor Vladimirescu, de luni până vineri între orele 900 – 1800 iar sâmbăta şi duminică între orele 10:00 – 14:00”, a menţionat Teodora Ciobanu, directorul Direcţiei Publice de Protecţie Socială Târgu-Jiu.

Documente necesare acordării ajutorului de încălzire
Ajutorul pentru încălzire se va acorda pe baza cererii întocmite de titular care, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 70/2011, poate fi, după caz: proprietarul locuinţei, persoana care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract cu clauză de întreţinere, titularul contractului de închiriere al acesteia ori alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 18 ani. „Cererea va fi însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membri acesteia: acte de identitate; certificate de naştere pentru copiii în vârstă de până la 14 ani; adeverinţă de venit eliberată de către Administraţia Finanţelor Publice (în situaţia persoanelor care realizează venituri impozabile); acte privind veniturile realizate (adeverinţă cu salariul net, cupon pensie, cupon indemnizaţie şomaj, cupon indemnizaţie creştere copil, cupon alocaţie stat, cupon indemnizaţie de handicap sau alte acte doveditoare ale veniturilor); certificat agricol privind componenţa familiei şi veniturile agricole realizate (Camera 4 Primărie) – pentru familiile care locuiesc la casă; adeverinţă asociaţie proprietari (nume şi prenume persoane luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere) – pentru familiile care locuiesc la bloc; carte de identitate / certificat de înmatriculare autoturism (pt. autoturismele adaptate persoanelor cu handicap); act doveditor al spaţiului locativ (contract vânzare-cumpărare, certificat moştenitor, contract închiriere, contract de comodat, împuternicire legală etc.); factură de gaze (în cazul încălzirii locuinţei cu gaze naturale)”, a explicat directorul Direcţiei Publice de Protecţie Socială Târgu-Jiu.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here