Străinii din Gorj îşi pot depune actele online

364

Inspectoratul General pentru Imigrări a pus la dispoziţia cetăţenilor din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European, Confederaţia Elveţiană, ţări terţe şi persoanelor juridice, aflate pe teritoriul României, un portal de depunere on-line a documentelor privind regimul străinilor şi al cetăţenilor comunitari. Aplicaţia contribuie, în mod semnificativ, la creşterea eficienţei în rezolvarea cererilor adresate structurilor de imigrări din toată ţara.

Prelucrarea datelor se realizează în mod organizat şi controlat, existând în permanenţă posibilitatea unei interacţiuni cu solicitanţii pentru obţinerea cât mai rapidă a datelor necesare şi procesarea lor. Prin lansarea acestui serviciu, Inspectoratul General pentru Imigrări oferă aplicanţilor oportunitatea de a face dovada îndeplinirii condiţiilor legale prin încărcarea on-line a documentelor justificative, înainte de prezentarea la birourile de lucru cu publicul. „Documentele sunt verificate de operatori care asigură un feed-back on-line şi programează solicitantul la o dată şi oră stabilite pentru a se prezenta la ghişeele special amenajate şi dotate, în vederea preluării datelor biometrice şi a confruntării cu documentele originale. Noua aplicaţie oferă utilizatorului posibilitatea de a verifica on-line, în orice moment, statusul cererii sale iar termenul legal de soluționare al acesteia începe de la data prezentării la ghișeu. Persoanele al căror drept de ședere expiră în cel mult 30 de zile de la data transmiterii on-line a cererii de prelungire a dreptului de ședere, sunt obligate să se prezinte la formațiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări, înainte de expirarea acestui termen”, se precizează într-un comunicat al Biroului pentru Imigrări Gorj. Portalul poate fi accesat din site-ului public al Inspectoratului General pentru Imigrări sau la adresa: https://portaligi.mai.gov.ro. „Pentru a depune on-line cereri prin intermediul portalului trebuie să urmezi următorii paşi: accesaţi portalul la adresa https://portaligi.mai.gov.ro; creaţi-vă un cont în portal utilizând o adresă de email validă şi o parolă; introduceţi cererea şi documentele anexă necesare, scanate (dimensiunea maximă a fiecărui document este de 5 MB); transmite cererea completată şi verificaţi-vă data şi ora la care aţi fost programat; prezentaţi-vă la ghişeu la data şi ora programată în vederea preluării datelor biometrice; verifică on-line statusul cererii; prezentaţi-vă la termenul prevăzut pentru ridicarea documentului”, se arată în acelaşi comunicat.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here