Somații pentru debranșare, la DIICOT: ”Pentru a nu fi debranșate de la utilități, la unele dintre sedii, datoriile au fost achitate de către personalul angajat”

156

Reprezentanții Direcției de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism au emis un comunicat de presă în care critică bugetul pentru 2019, susținând că banii alocați de Guvern le-ar ajunge doar pentru șase luni și instituția nu poate funcționa în aceste condiții, fiind afectate toate cele 42 de locații din țară, printre care se află și cea din Târgu-Jiu. ”Fondurile alocate în proiectul curent de buget nu permit desfăşurarea în condiţii optime a activităţii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi pun în pericol finalizarea cauzelor penale aflate în curs. În proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul II «Bunuri și servicii» publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, suma alocată pentru D.I.I.C.O.T. este în cuantum de 14.500.000 lei, din care 2.000.000 lei reprezintă fondul de flagrant, sumă ce nu poate fi utilizată pentru plăţi de bunuri și servicii. Având în vedere faptul că pentru buna desfășurare a activității D.I.I.C.O.T. sunt necesare credite bugetare în sumă de aproximativ 1.500.000 -1.600.000 lei/lună, rezultă faptul că, într-un an, sunt necesare credite în sumă de 18.000.000 -19.000.000 de lei. Menţionăm că, la data de 31 ianuarie 2019, D.I.I.C.O.T. înregistrează debite în sumă de 3.595.374,59 de lei, astfel că, după achitarea acestora, creditele rămase vor asigura funcționarea instituției pentru o perioadă de cel mult 6 luni. Datorii semnificative se înregistrează şi la plata serviciilor poştale, de telefonie fixă şi mobilă, servicii de curățenie, service-uri auto și întreținerea și funcționarea echipamentelor. Un alt aspect pe care îl aducem în atenție este acela că societățile care furnizează utilități (energie electrică, gaze naturale, apă, canal şi salubrizare) au emis somații pentru debranșare de la aceste utilități, în condițiile în care activitatea D.I.I.C.O.T. se defăşoară în 42 de locații. Pentru a nu fi debranșate de la utilități, la unele dintre sedii, datoriile au fost achitate de către personalul angajat, din fonduri proprii, iar în unele cazuri, tot din fonduri proprii s-au achiziționat materiale necesare desfășurării activității”, se precizează în comunicatul DIICOT. Aceasta nu este singura problemă semnalată. ”O altă cauză care conduce la blocarea activităţii instituţiei o reprezintă faptul că, până la data de 06 februarie 2019, nu au fost efectuate deschiderile de credite pentru luna ianuarie, deşi DIICOT a transmis numeroase solicitări atât ordonatorului principal de credite, cât şi Ministerului Finanțelor Publice. Ca şi consecinţă, instituţia se află în imposibilitatea achitării la timp a facturilor curente, precum și a celor restante. Totodată, creditele cuprinse în proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul I Cheltuieli de personal și Titlul II, Bunuri și servicii, nu cuprind sumele necesare pentru asigurarea salariilor şi a dotărilor cu mijloacele necesare desfășurării activității celor 50 de polițiști judiciari prevăzuți la art. 18 alin 1 din OUG 78/2016, aprobată prin Legea 120/2018. Precizăm că, încadrarea în structura D.I.I.C.O.T. a acestor polițiști este necesară şi utilă din perspectiva asigurării deplinei funcționări operaționale a instituției şi pentru o apărare socială eficientă împotriva unor fenomene infracţionale grave şi chiar flagelare sub anumite aspect, spre exemplu: traficul şi consumul ilicit de droguri, traficul de substanţe psihoactive şi traficul de precursori”, se mai precizează în comunicatul de presă.
L.F.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here