Situațiile speciale ivite după repartizarea la liceu, soluționate săptămâna aceasta

302

Procesul de admitere în învățământul liceal de stat continuă, săptămâna aceasta, cu etapa de soluționare a situațiilor speciale ivitate după cele două etape de repartizare computerizată.

În conformitate cu Metodologia privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în perioada 1-4 august, comisia de admitere județeană va rezolva situațiile speciale apărute după repartizarea computerizată: situații medicale speciale, schimburi de elevi, redistribuirea candidaților gemeni, distribuirea sau redistribuirea pe locuri rămase libere, pentru apropiere de domiciliu, corectarea unor erori de transcriere greșită în baza de date computerizată a opțiunilor exprimate de elevi, etc..  Potrivit metodologiei, în rezolvarea cazurilor speciale nu se va depăși numărul maxim de 30 de elevi la clasă și se va respecta, în toate cazurile, criteriul referitor la media de admitere. Mai exact, elevii repartizați în etapa de rezolvare a cazurilor speciale trebuie să aibă media de admitere mai mare sau egală cu media ultimului admis pe locul 28, ca urmare a repartizării computerizate, la specializarea/clasa respectivă. Excepție fac gemenii, tripleții, etc. care se pot transfera la clasa celui cu media mai mare. Tot săptămâna aceasta vor fi repartizaţi candidaţii care nu şi-au depus dosarele de înscriere în termen şi cei care nu au participat la primele două repartizări computerizate. Reamintim că, în primele două etape de admitere, la nivelul județului Gorj, au fost repartizați în învățământul liceal de stat 2510 absolvenți de gimnaziu, rămânând neocupate 487 de locuri. Dintre candidații repartizați, 76 sunt absolvenți de școli gimnaziale din alte județe. De asemenea, 170 de absolvenți de gimnaziu din Gorj au fost repartizați anul acesta la licee din afara județului. O a treia etapă de admitere la liceu se va desfășura în perioada 29 august – 5 septembrie. Aceasta este rezervată absolvenților de gimnaziu care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizaţi în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară ulterior etapelor anterioare.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here