Sindicaliștii din Educație, cerințe către noul Guvern. „O măsură care a eșuat din fașă”

503

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită noului Guvern regândirea sistemului de finanțare a Educației și alocarea, în noul an bugetar, a 6% din PIB pentru acest sector de activitate. Sindicaliștii din Gorj speră ca noul Guvern să renunțe la costul standard per elev, aceasta fiind „o măsură care a eșuat din fașă” și care a dus, într-un final, la scăderea calității actului educațional.

Costul standard per elev favorizează școlile care atrag mulți copii, făcând astfel diferența între unitățile de învățământ.
„Păstrarea actualului mod de calculare a costului standard per elev/preşcolar înseamnă adâncirea subfinanţării şi scăderea calităţii actului educaţional ca principal efect. Costul standard per elev/preşcolar este «găselniţa» prin care guvernanţii, de-a lungul anilor, nu au făcut decât să mimeze finanţarea educaţiei. Fără alocări de fonduri calculate în funcţie de realităţile din şcoli, educaţia din România va continua să se degradeze într-un ritm accelerat”, susţin reprezentanţii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

„Groparul învățământului”
După nouă ani de la introducerea sa, acest cost standard per elev/preşcolar poate fi numit „groparul” învăţământului preuniversitar, mai spun sindicaliștii din învățământ.
„Finanțarea per elev a fost o măsură care a eșuat din fașă. Nu a fost deloc bine gândită. Școlile foarte bune, chiar dacă au elevi foarte mulți, au profesori cu gradații de merit și atunci salarii mai mari cu 25%. Banii sunt meritați, profesorii au rezultate cu elevii lor, dar trebuie renunțat la această finanțare. Prin lege, noi avem 6% din PIB anual, iar niciodată nu am primit banii aceștia. Anul acesta a fost sub 3% din PIB pentru Educație. Noi, ca sindicate, și profesori, nu țipăm neapărat pentru salarii, ci și pentru condițiile din școală, pentru baza materială, pentru că totul depinde de bani pentru a avea o educație de calitate. Eu sunt profesor de geografie și lucrez de pe hărți care sunt deodată cu mine, de prin anii 70 și 80, ce să mai vorbim de videoproiectoare sau alte materiale didactice”, a punctat profesorul Alin Badea, vicepreședintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământ Gorj.
Sindicaliștii mai avertizează că „tot din cauza acestui cost standard subdimensionat s-a redus constant numărul celor din categoria personalului didactic auxiliar și nedidactic, iar cei care au rămas fac cu greu față din cauza volumului mare de muncă”.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here