Sesizări cu duiumul la Protecţia Consumatorilor pe contractele de internet şi telefonie mobilă

595

64 de reclamaţii în materie de contracte încheiate pentru servicii de telefonie mobilă şi internet au fost cercetate anul trecut de echipe de comisari din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj.

În cursul anului anterior, la sediul CJPC Gorj au fost înregistrate nu mai puţin de 64 de reclamaţii având ca obiect serviciile de telefonie mobilă şi internet. Printre aspectele reclamate amintim: contracte încheiate la distanţă (telefonic) caz în care sunt aplicabile prevederile OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii; perceperea unei taxe de reziliere prematură a contractului (pe această speţă Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a câştigat la instanţa de fond capătul de cerere privind clauzele posibil abuzive în contractele încheiate de un furnizor de servicii de comunicaţii, urmând ca, în cazul în care hotărârea rămâne valabilă şi după apel, toate contractele consumatorilor, în executare şi pentru viitor, vor avea eliminate clauzele declarate de instanţă abuzive); lipsa semnalului de voce sau internet a fost un alt motiv al reclamaţiilor; blocarea accesului la serviciile de voce; facturi incorecte; nerespectarea clauzelor contractuale (în speţă oferta de abonament RED cu minute nelimitate în care profesionistul a notificat clienţii cu 30 de zile înainte de modificarea unilaterală a contractului pentru ca aceştia să-şi exprime opţiunea de acceptare, caz în care consumatorii au dreptul de a denunţa contractul fără a fi obligaţi la plata de despăgubiri şi penalităţi).
“În urma cercetării acestor reclamaţii, s-au dispus măsuri reparatorii în valoare totală de 3.585 de lei – recalculare facturi, anulare taxă de reziliere prematură, restituiri sume încasate incorect. Consumatorii gorjeni trebuie să ştie faptul că un contract la distanţă poate fi reziliat unilateral de consumator într-un termen de 14 zile. Dacă au fost achiziţionate produse, acestea trebuie returnate într-un termen de 14 zile pentru a se considera închis contractul. Dacă profesionistul nu a transmis consumatorului dreptul de retragere, în acest caz, perioada de retragere se prelungeşte cu până la 12 luni după primele 14 zile. Dreptul de retragere al consumatorului trebuie să fie exprimat neechivoc de către acesta, cu informarea profesionistului. Acesta poate folosi fie un formular de retragere prevăzut chiar de OUG nr. 34/2014, fie de a comunica într-o formă neechivocă decizia de retragere din contract. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere dintr-un contract revine consumatorului. În cazul retragerii, profesionistul trebuie să ramburseze toate sumele pe care le-a primit în maximum 14 zile de la informarea de retragere a consumatorului”, a declarat comisarul-şef al CJPC Gorj, Mădălin Giurcău. OUG nr. 34/2014 a intrat în vigoare la data de 13 iunie 2014 şi se aplică contractelor semnate după intrarea în vigoare a acestei prevederi legale.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here