Serviciul de Ambulanță Gorj, sub lupa noului manager! – Tătaru: ,,Comitetul Director are nevoie de directori verticali. Gata cu joaca de-a demisia”

3982

Numit în urmă cu patru luni în poziția de manager interimar la Serviciul Județean de Ambulanță(SJA) Gorj, Tiberiu Tătaru a dovedit că poate face schimbări semnificative în cadrul instituției, el demonstrând și fermitate în cazul în care i s-a impus să-i sancționeze pe cei care au prejudiciat SJA Gorj prin acte neprofesioniste. Tătaru a reușit, astfel, într-un timp scurt, să achiziționeze echipamentul necesar pentru toți salariații, să realizeze lucrări edilitar-gospodărești în curtea unității de la Târgu Jiu, să angajeze profesioniști pentru serviciul de ambulanță și să vacanteze noi posturi necesare în serviciul de urgența. Cel mai important este că Tătaru a făcut însă funcțională SJA, implicată anterior într-o serie de scandaluri publice cu mari implicații asupra bunei desfășurări a activității.

* C-tin Bodescu, directorul economic al SJA Gorj, nu mai vrea funcția
* „Am salutat decizia directorului economic de a solicita să nu i se reînnoiască mandatul”!
* Tătaru va imputa, săptămâna viitoare, mari sume de bani unora dintre salariați. Și directorului economic…
* Numirea directorului tehnic nu este politică!
* Două ambulanțe au daună totală
* Nicio salvare nouă nu va ajunge la Gorj, în anii 2023-2024
* Asistenta de pe ambulanță, victimă în gradul accident, la un pas de externare
* Noi proiecte pentru 2024
* Concurs pentru postul de manager la SJA Gorj, în marti-aprilie! Tătaru candidează

Mandatul scurt al lui Tibi Tătaru la conducerea SJA Gorj nu ar fi impus o autocritică a managerului interimar dar totuși acesta a hotărât să facă asta, considerând că oricând este loc de mai bine. Managerul interimar de la Ambulanță a explicat astfel, pentru Gorjeanul, că a reușit să bifeze lucruri pozitive pentru instituție și că sunt multe aspecte pe care le are de îndreptate în perioada următoare.
,,Vizavi de managementul instituției, SJA Gorj, în acest moment, eu am atins toate obiectivele mele, pe termen scurt, dar și cele pe care ni le-au trasat organele de control. Din acest punct de vedere, activitatea instituției merge de la bine, la foarte bine. Legat de demisia recentă a directorului economic al SJA, membru al Comitetului Director, eu va pot spune că nu a fost deloc o demisie. Eu pot spune că mandatul acestuia expira în ultima zi a lunii februarie, iar dansul a decis că nu își mai dorește o reînnoire a mandatului. A înaintat o hârtie în acest sens. Astfel nu vorbim de o demisie. Eu am salutat decizia directorului economic care vine la momentul oportun. Acest demers vine la momentul oportun deoarece, săptămâna viitoare, voi imputa anumitor salariați niște sume de bani. O suma va fi imputată și directorului economic, potrivit măsurilor stabilite de organele de control. Acesta este răspunsul dumnealui la acest viitor demers al meu”, a explicat Tiberiu Tătaru.
În speță, este vorba despre niște materiale sanitare expirate și de curățenie care au fost depistate la SJA Gorj și asta la un control ANAF realizat anul trecut. Este vorba despre o suma destul de mare care este imputată unora dintre salariați, directorul economic fiind unul dintre aceștia. O alta eroare sancționată este legată de virarea unor bani greșit într-un cont, bani care trebuie recuperați.
Tiberiu Tătaru spune că l-a anunțat pe directorul economic, adică pe Constantin Bodescu, despre acest demers, care implică imputarea banilor, iar răspunsul său a fost solicitarea de a nu continua pe funcția de conducere.
,,De la 1 martie nu vom mai continua colaborarea. Eu salut dorința domnului Bodescu de a nu i se reînnoi delegarea. În cazul în care voi câștiga concursul pe post voi scoate, prima dată, acest post, la concurs. Așa cred că trebuie selectată cea mai bună persoană pe acest post”, a completat managerul SJA.

,,Am angajat un specialist RAR la SJA! Numirea directorului tehnic nu este politică!”
Tătaru a explicat și cum a angajat noul director tehnic la SJA, fiind vorba despre Buculete Marius adus de la RAR. Managerul SJA a explicat cum a selectat ocupantul acestui post, considerând că a adus în această funcție un profesionist.
,,Am găsit în adresele expediate de instituție, adică de SJA, o solicitare către RAR de a transmite zilnic un specialist care să monitorizeze ambulanțele noastre. Eu nu am văzut temeiul legal de a merge pe aceasta idee și am considerat că este mai bine pentru instituția noastră să iau expertul cu totul. Am întrebat directorul RAR Gorj care ar fi persoana potrivită pentru această poziție și să și vrea să vina la noi în instituție, iar domnul Șerban mi-a propus, ca specialist, pe domnului Buculete Marius. Pe aceasta filiera a ajuns viitorul director tehnic la SJA, propunere agreată de mine. Mă bucur că am primit această propunere că noul venit a dovedit că se implică și cunoaște cele necesare pentru instituția noastră care are un par auto generos și mașini care sunt permanent în mers”, a menționat Tătaru.

Punctul nevralgic al SJA Gorj, costurile ridicate pentru repararea ambulanțelor
Managerul SJA a explicat că punctul nevralgic al instituției rămâne parcul auto dar, mai precis, repararea mașinilor unității, asta deoarece nu se vor achiziționa salvări noi nici anul acesta, nici anul viitor, potrivit unei decizii a DSU. Practic, costurile de întreținere a ambulanțelor SJA Gorj va fi ridicat, în 2023-2024. Acum parcul auto al SJA numără 42 de ambulanțe, alte două având daună totală. Este vorba despre ambulanța implicată în accidentul grav de la finalul anului trecut dar și despre un alt eventual care a avut loc cu o jumătate de an în urmă. Grav este că ultima ambulanță distrusă era una nouă.
,,Suma alocată necesară pentru repararea ambulanțelor noastre va fi punctul nevralgic al instituției. Am încercat să obțin fonduri pentru a aduce ambulanțe noi la Gorj, 4X4, dar urmare a unei probleme apărute la DSU nu vom primi ambulanțe noi, anul acesta și nici anul viitor. Din acest motiv, vor crește sumele pe care noi trebuie să le alocam ambulanțelor existente. Sa nu uitam de cele două mașini cu daune totală, avem și pierderi, și avem cinci ambulanțe de rezervă. Avem 42 de ambulanțe in parc, funcționale. Mă bucur că avem colegii bine. Chiar și cei implicați în ultimul accident. Asistenta implicată în acest eveniment este la recuperare în București dar în câteva zile va reveni acasă”, a completat șeful SJA Gorj.

Șase jumătăți de posturi scoase la concurs! Farmacist la SJA
Tiberiu Tătaru a explicat și că resursa umană este importantă în cadrul instituției, motiv pentru care a scos șase jumătăți de norme la concurs. Managerul a menționat că o altă problemă, intens criticată, era exact asta, lipsa personalului medical de specialitate pe ambulanțele SJA Gorj, deficiența aproape rezolvată.
,,Motivul pentru care am scos posturi astfel, jumătăți de normă, este că am vorbit cu medici care sunt deja titulari în alte instituții sanitare. Ei și-au arătat interesul de a veni să activeze astfel alături de noi. În ultimele trei luni nu au mai existat ture fără medic, avem chiar doi medici pe tură. Mai mult, avem nu doar șase posturi de medic vacante, cu jumătate de normă, ci și un post de farmacist, care nu a mai existat la SJA. Sper sa vină minim trei doctori și un farmacist, unde s-au înscris deja 11 candidați. Începem lucrările la farmacie peste două săptămâni, astfel încât când lucrările vor fi gata, la 1 martie, sa avem și farmacist in unitate și un prim punct farmaceutic. Este proiectul meu și va reuși”, a explicat Tătaru care a susținut că va acredita anul acesta instituția, fapt care implică și o farmacie în unitate.
Farmacia cu circuit închis are, de altfel, autorizație de construcție.
Acreditarea SJA trebuie obținută în această primăvară, iar Tibi Tătaru este convins că o va obține, având în urmă un succes similar și pentru SJU Târgu Jiu.

,,Am o colaborare foarte bună cu instituțiile și autoritățile publice locale și județene”
Tiberiu Tătaru susține că are un dialog deschis cu autoritățile publice locale și județene, Prefectura, CJ Gorj, dar și cu Ministerul Sănătății. De altfel, urmare a acestei bune colaborări, pentru prima dată Gorjul va organiza Ziua Națională a Ambulanței. Este vorba despre un eveniment, în premieră, ce va fi organizat în Târgu-Jiu, cu o prezență de 500 de persoane, în frunte cu ministrul Sănătății și secretarii de stat de la MS. Evenimentul va fi organizat în vara acestui an, mai exact în perioada 27-28 iulie. Vor veni 50 de ambulanțe care vor defila prin centrul municipiului iar un alt plus va fi prezenta celor 500 de invitați ce vor fi cazați aici.

Relația cu sindicatele este una corectă!
Managerul susține că are o relație corectă cu sindicatele din unitate. Acesta menționează că nici nu a avut nicio discuție cu contradictoriu cu sindicatele, iar sindicaliștii nu ar fi avut ce reproșuri să îi aducă. ,,Eu le-am majorat sporul, din proprie inițiativă, așa că nu văd unde ar putea să apară vreo problemă nerezolvată”, a completat Tătaru. Acesta susține că mai are de rezolvat problema arhivei, pe care a găsit-o aruncată în garaj, iar acest serviciu va fi externalizat.

Arhiva, farmacia și timpii de așteptare la UPU
,,Am văzut scandaluri în presa legate de arhivă instituției, care nu era depozitată corespunzător și cu timpii de așteptare la unitățile de urgență. Asta am văzut înainte să vin aici. Mai era și problema farmaciei cu circuit închis. Voi angaja însă o firmă privată, prin licitație, care să facă arhivarea în SJA cum trebuie, că am găsit arhiva aruncată în garaj. Am ridicat-o eu pe niște suporți de lemn dar tot nu este suficient, ea este tot într-o reală dezordine. În ce privește timpii de așteptare la UPU am încercat să lucrăm. Am discutat cu cadre medicale ale UPU, cu conducerea SJA, situația s-a îmbunătățit, nu este rezolvată dar timpii s-au îmbunătățit. Nu ne putem integra total în cele 15 minute că noi veghem asupra pacientului”, a subliniat managerul SJA Gorj.
De altfel, s-a achiziționat echipamentul complet pentru toți salariații, o altă problemă care a ajuns în presă, s-a vopsit gardul instituției și s-a curățat curtea de balarii.
Managerul susține că a realizat astfel o serie de obiective importante în cele patru luni de interimat. Tătaru a soecificat că este loc și de mai bine, dar și faptul că într-un mandat complet lucrurile se vor schimba în totalitate în bine in cadrul SJA.
Managerul susține, de asemenea, că are nevoie de o echipă de conducere completă și de persoane care nu amenință cu demisia de fiecare dată când dau de greu.
Tiberiu Tătaru a anunțat că va participa astfel la concursul pentru postul de manager al SJA Gorj, concurs care va avea loc în luna martie-aprilie.
A.STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here