Servicii de telefonie mobilă şi fixă, reclamate la CJPC Gorj

408

Calitatea serviciilor de televiziune şi internet, precum şi cele de telefonie mobilă au nemulţumit mai mulţi gorjeni în luna decembrie. Unii dintre aceştia au sesizat deficienţele la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj.

Pe parcursul lunii decembrie, la CJPC Gorj, au fost înregistrate un număr de 14 sesizări din partea consumatorilor, majoritatea fiind soluţionate în favoarea consumatorilor. Petiţiile sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător, astfel: telefoane mobile, electrocasnice sau acumulatoare auto defecte în cadrul termenului de garanţie, servicii de curierat sau cazare, contracte de credit bancar. Urmare a cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor constatate cu deficienţe. “Au fost înregistrate un număr de 14 sesizări din partea consumatorilor. Petiţiile sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. În urma cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor în valoare de 3.405 lei şi reparaţii fără costuri pentru produsele constate cu deficienţe. Acţiunile de control s-au desfăşurat pe raza judeţului în localităţile Târgu-Jiu, Târgu-Cărbuneşti, Motru, Rovinari, Ţânţăreni, Băleşti, Turburea, Glogova, Bărbăteşti la operatori economici care comercializau produse sau prestau servicii către consumatori”, a precizat Daniela Michi, comisar-şef în cadrul CJPC Gorj.

Lipsa instrucţiunilor de utilizare în limba română, una dintre abateri
Abaterile constatate au fost: neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori; comercializarea produselor fără afişarea datei durabilităţii minimale; informarea incompletă a consumatorilor asupra caracteristicilor produselor sau asupra numelui şi adresei producătorului. De asemenea, lipsa traducerii în limba română a informaţiilor cu privire la utilizarea produselor. Un alt aspect privea nerespectarea condiţiilor în cadrul termenului de garanţie sau neafişarea denumirii operatorului economic la locul desfăşurării activităţii.
Totodată au fost realizate 8 acţiuni de verificare, în colaborare cu IPJ Gorj, IJJ Gorj şi alte instituţii cu atribuţiuni de control. În cadrul acestora, 100 operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional, dintre care 66 cu amenzi. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 95.750 lei.
A.B.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here