Service-urile auto, puricate şi amendate de Protecţia Consumatorilor

510

10 service-uri auto din judeţul Gorj au fost verificate de către comisarii judeţeni ai Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor în vederea identificării pieselor auto contrafăcute.

În conformitate cu programul de control aferent trimestrului IV din acest an, aprobat de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia  Consumatorilor, comisarii judeţeni au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto cu identificarea pieselor auto contrafăcute. Astfel, au fost controlaţi un  număr de 10 operatori economici de pe raza judeţului Gorj, fiind efectuate verificări în Târgu-Jiu, Bumbeşti-Jiu, Motru, Cătunele, Drăguţeşti. „Ca urmare a verificărilor efectuate, la un număr de cinci operatori  economici au fost constatate abateri cu privire la activitatea de service. Printre acestea, menţionăm lipsa afişării listelor de preţuri şi tarife, precum şi nerespectarea orarului de funcţionare. Pentru abaterile constatate au fost aplicate cinci sancţiuni contravenţionale dintre care patru amenzi în valoare totală de 5.000 lei şi un avertisment”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct al CJPC Gorj.

Susţinuţi de RAR
Potrivit conducerii Protecţiei Consumatorilor Gorj, la verificările efectuate a participat şi un reprezentant al Registrului Auto Român. Controalele au urmărit: legalitatea funcţionării operatorului economic conform art. 26, O.G. 21/92(r2) privind protecţia consumatorilor cu modificările şi completările ulterioare; modul în care operatorii economici respectă prevederile legale privind activitatea de service, astfel încât produsul să fie sigur şi să nu pună în pericol viaţa sau sănătatea utilizatorilor; indicarea preţurilor şi tarifelor în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit; identificarea cazurilor de utilizare de piese auto contrafăcute.
Totodată, comisarii gorjeni de la Protecţia Consumatorilor au recomandat proprietarilor de service-uri auto să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate; să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora; să respecte condiţiile prescrise sau declarate, precum şi clauzele prevăzute în contracte; în cadrul termenului de garanţie, prestatorii de servicii să asigure toate operaţiunile necesare remedierii deficienţelor constatate la serviciile prestate sau înlocuirii produselor utilizate în cadrul serviciilor respective; pentru activitatea de service auto, conform O.G. 21/92, operatorii economici trebuie să îşi asume o perioadă de garanţie pentru serviciile prestate.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here