Școlile din județ rămân fără directori. Cum va fi asigurată conducerea interimară a acestora

1478

Odată cu sfârșitul acestui an școlar, la nivelul județului nostru se vacantează peste 100 de posturi de director de unitate de învățământ și câteva zeci de posturi de director adjunct. În lipsa organizării unui concurs, aceste posturi vor fi ocupate tot prin detașare în interesul învățământului, prin decizia inspectorului școlar general, în baza avizului consiliului de administrație al inspectoratului școlar.

Inspectoratul Școlar Județean Gorj a publicat vineri, pe site-ul propriu, procedura operațională privind numirea directorilor și directorilor adjuncți prin detașare în interesul învățământului în anul școlar 2021-2022. Conform documentului, în vederea asigurării conducerii interimare a unităților de învățământ, până la organizarea unui concurs în acest sens sau până la sfârșitul anului școlar, vor fi parcurse următoarele etape: transmiterea, până în data de 13 august 2021, ora 14.00, a dosarelor candidaților la funcțiile vacante de director/director adjunct; analiza dosarelor de către Inspectorul școlar general și nominalizarea persoanei care va fi numită în funcția de director/ director adjunct al unității de învățământ, în vederea solicitării avizului Consiliului de administrație al ISJ Gorj, cu respectarea prevederilor Metodologiei privind organizarea şi desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director şi director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, aprobată prin OMEN nr. 3969/2017, cu modificările și completările ulterioare (13-19 august 2021); solicitarea avizului consiliului de administrație al inspectoratului școlar pentru numirea directorilor/directorilor adjuncți prin detașare în interesul învățământului, de către inspectorul școlar general (19 august); emiterea deciziei de eliberare din funcție a directorilor/directorilor adjuncți ai unităților de învățământ numiți până la 31 august 2021 și emiterea deciziilor de numire în funcțiile de directori/directori adjuncți prin detașare în interesul învățământului, începând cu 01 septembrie 2021, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar 2021-2022 (19 august).

Ce trebuie să conțină dosarele candidaților
Dosarele depuse de către candidați care au ocupat funcții de director sau director adjunct în anul școlar 2020-2021 trebuie să conțină doar acordul de numire și Curriculum Vitae (recomandabil în format Europass). Dosarele depuse de către candidații care nu au ocupat funcții de director sau director adjunct în anul școlar 2020-2021 vor conține însă următoarele documente: scrisoare de intenție (numai cadrele didactice care nu au ocupat, în anul școlar 2020-2021, funcția de director/director adjunct pentru care candidează), acord de numire în funcție, Curriculum Vitae (recomandabil în format Europass), copie a actului de numire – transfer pe postul didactic pe care este încadrat ca titular; copii de pe actele de studii și foile matricole/suplimente de diplomă; copie act doveditor membru în Corpul Național de Experți în Management Educațional (facultativ cf. OUG nr. 41/27.05.2021), copii ale actelor doveditoare în situația schimbării numelui (dacă este cazul), copie a documentului care atestă ultimul grad didactic obținut, adeverință de vechime în învățământ, copie de pe buletinul/cartea de identitate. Dosarele se transmit în format electronic (documente scanate în format pdf.), la adresa de email management@isjgorj.ro, până la termenul menționat mai sus. Nu se acceptă documente depuse la secretariatul IȘJ. Reamintim că, în conformitate cu prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director şi director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, aprobată prin OMEN nr. 3969/2017, cu modificările și completările ulterioare, art. 27, „în funcţiile de director sau de director adjunct rămase vacante sau în cazul vacantării unor funcţii de director sau de director adjunct din unităţi de învăţământ de stat, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, de un cadru didactic titular, numit prin detaşare în interesul învăţământului sau prin delegarea atribuţiilor specifice funcţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin decizia inspectorului şcolar general, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al persoanei solicitate. Prioritate la ocuparea funcţiilor rămase vacante după organizarea concursului o au persoanele care au fost admise la concurs. Cadrele didactice titulare în unităţi de învăţământ particular acreditate, membre ale corpului naţional de experţi în managementul educaţional, pot fi numite, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţii de director sau de director adjunct la unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar. În mod similar, cadrele didactice titulare în învăţământul de stat, membre ale corpului naţional de experţi în managementul educaţional, pot fi numite, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţii de director sau de director adjunct la unităţi de învăţământ preuniversitar particular autorizate/acreditate, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar”. Un concurs pentru posturile de director din școli ar urma să se desfășoare în toamna acestui an, pe parcursul primului semestru al anului școlar 2021-2022, urmând ca noii directori să fie numiți începând cu data de 10 ianuarie 2022. Nu a fost publicat încă un calendar oficial al acestui concurs.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here