Şcoala Generală Nr.3 Rovinari, coordonatorul unui parteneriat Comenius

240

sc nr 3 rovinariDin vara acestui an, Şcoala Generală Nr. 3 Rovinari este şcoala coordonatoare în cadrul parteneriatului şcolar multilateral Comenius cu titlul „EUROPEAN STUDENTS: AGENTS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT” – „ELEVI EUROPENI: AGENŢI AI DEZVOLTĂRII DURABILE”. În proiect sunt implicate şase unităţi de învăţământ din cinci ţări.

Activităţile prevăzute în proiect sunt în plină desfăşurare, prima mobilitate desfăşurându-se în Debrecen, Ungaria.

Proiectul „European Students: agents of sustainable development” se desfăşoară în perioada 1 august 2011 – 31 iulie 2013 şi va fi realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii. Şcoala coordonatoare, în speţă Şcoala Generală Nr. 3 Rovinari este reprezentată printr-o echipă de proiect formată din profesoara Laura-Maria Gheorghiţă-Schipor – coordonatorul proiectului, Paraschiva Pop – directorul unităţii şcolare rovinărene şi alte cadre didactice ale acesteia.

Partenerii Şcolii Generale Nr. 3 Rovinari

Alături de Şcoala Generală Nr. 3 Rovinari, în proiectul „European Students: agents of sustainable development” se mai regăsesc: „III SECONDARY SCHOOL ANGEL KANCHEV” din Varna, Bulgaria; „17TH GYMNASIUM PATRAS” din Patras, Grecia; „LICEUL TEORETIC „CONSTANTIN BRÂNCOVEANU” din Dăbuleni, Dolj; „PIRI REIS ILKOGRETIM OKULU KONIA”, Turcia; „BENEDEK ELEK ALTALANOS ISKOLA” din Debrecen, Ungaria. Reprezentanţii acestor unităţi de învăţământ trebuie să se întâlnească în cadrul mobilităţilor prevăzute în proiect. La mobilităţi vor participa atât cadre didactice, cât şi elevi cu vârsta de peste 12 ani; limba de lucru şi de comunicare a proiectului fiind limba engleză.

Cinci subteme cuprinse în proiecte

Potrivit coordonatorului, proiectul „European Students: agents of sustainable development” are cinci subteme: apă, copaci, reciclare, energie şi trafic. Prin aceste teme proiectul îşi propune să contribuie la: dezvoltarea conştiinţei ecologice; recunoaşterea problemelor globale de mediu; schimbul de bune practici privind protecţia mediului; schimbarea stilului de viaţă şi a obiceiurilor în vederea reducerii consumului de energie şi apă – prin surse alternative de energie, reciclare, plantare pomi etc.; promovarea creativităţii şi inovaţiei; îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare; folosirea TIC; cultivarea toleranţei şi înţelegerii diversităţii din cultura europeană, limbi materne şi valori prin mobilităţi.

Rezultatele proiectului

Între rezultatele proiectului merită amintite următoarele: copacul plantat în curtea fiecărei şcoli partenere; obiectele artistice realizate de elevi plantare copacşi cadre didactice (instrumente muzicale, suveniruri, felicitări etc.); calendarele cu tema eco; Website-ul proiectului; piesa de teatru despre reciclare; filmul, cântecul, cărţile şi expoziţiile foto despre subtemele proiectului. Conform coordonatorului proiectului, „începând cu luna septembrie 2011, s-au desfăşurat activităţi din subtema trafic, s-au continuat activităţile în cadrul clubului ECO, s-a plantat copacul prevăzut în proiect şi s-au desfăşurat activităţi diverse pentru a marca „Ziua Sportului” (22.10.2011) şi „Ziua Internaţională a Mării Negre” (31.10.2011), colţul verde, dar şi vizită tematică la Drobeta Turnu Severin”.

Prima mobilitate, în Ungaria

Prima mobilitate a proiectului European Students: agents of sustainable development” s-a desfăşurat în Debrecen, la şcoala parteneră din Ungaria. Şcoala Generală Nr. 3 Rovinari a fost reprezentată de patru cadre didactice: Maria Borugă, Laura Gheorghiţă, Paraschiva Pop Mina Popescu, dar şi de şase elevi ai claselor a VIII-a: Grivei Alexandru, Guţă Ariadna, Iordănoaia Robert, Pătrulescu Laura, Popescu Alexandru, Trantie Georgiana. Activităţile desfăşurate au vizat atingerea unor obiective ale parteneriatului, atât subtema trafic, cât şi comportamentul unui consumator responsabil. Au fost organizate jocuri şi activităţi, precum jocuri de cunoaştere, plantare de copaci, city rally, vizite tematice la: Spitalul pentru Păsări, Parcul Naţional Hortobagy, Staţia de tratare a apei şi altele, cât şi vizitarea şcolii gazdă, prezentări power point ale activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului. Elevii din şcolile partenere au participat în prima zi la jocuri de cunoaştere. Şcoala gazdă le-a fost prezentată de un grup de elevi ai clasei a VIII-a, şcolarii relaţionând cu uşurinţă, participând activ la plantarea copacilor, jocuri sportive, transport show, city rally etc. Astfel ei au avut ocazia să observe traficul din oraş, efectele acestuia, să se comporte unui consumator adecvat, să socializeze în limba engleză şi aşa mai departe. Cadrele didactice participante au realizat schimb de bune practici, au vizitat şcoala, au discutat cu cadrele didactice şi elevii şcolii gazdă, iar coordonatorii şcolilor implicate în proiect au discutat detalii ale activităţilor mobilităţilor viitoare.

Minodora Sucea

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here