Scandal pe centura cea nouă

534

Tărăboi mare s-a iscat, ieri dimineață, pe șantierul noului drum de centură de la marginea municipiului, muncitorii care lucrează la realizarea șoselei respective trezindu-se peste ei cu angajații unei alte firme, aceștia pretinzând că firma lor trebuie să execute lucrarea și că cei care munceau acolo trebuie să plece. Ion Udangiu, patronul de la C&I Euroconstruct SRL, a venit pe șantierul respectiv cu câțiva agenți ai unei firme de pază, îmbrăcați în civil, și cu două camioane, reușind să blocheze activitatea celor care lucrau acolo, muncitorii spunând că s-au retras fără să comenteze în momentul în care li s-a cerut acest lucru. Șefii lor, inclusiv un italian al firmei care a câștigat licitația, au rămas uimiți de tupeul concurenților și au chemați jandarmii, la fața locului sosind și șeful Secției Drumurilor Naționale Gorj, Ion Tudor, beneficiarul final al lucrărilor.
Discuțiile tensionate cu Udangiu și agenții săi de pază au durat minute bune, timp în care Tudor a tot încercat să afle ce caută angajații acestuia pe șantier pe un tronson pe care se lucra, cei de la Euroconstruct având și ei partea lor de lucrări la drumul de centură, dar în altă zonă a orașului. Unul dintre agenții de pază i-a spus șefului de la Drumuri Naționale că el îi protejează pe muncitori, deși pe aceștia, cei veniți cu Udangiu, nu îi agresase nimeni. Negocierile s-au finalizat prin a-l convinge pe Udangiu să își ia camioanele și agenții de pază și să plece de pe șantier, acesta refuzând să facă prea multe comentarii, limitându-se la a spune doar că se va înțelege cu reprezentanții celeilalte firme. Delegații respectivi nici nu au vrut însă să audă de vreo înțelegere, ei menționând că nu au nicio treabă cu Euroconstruct și că firma lor dorește să își ducă la bun sfârșit contractul.
În cele din urmă, după vreo oră de parlamentări inutile, muncitorii care de dimineață vroiau să lucreze în mod normal au putut să revină la activitate, iar Udangiu și ai săi au plecat de unde au venit. Jandarmii s-au retras și ei la bază, iar acum tot ce le mai rămâne constructorilor este să își vadă de treabă, cei care au primit ieri „musafiri nepoftiți” spunând că cei de la concurență nu au nici dotările necesare și nici materialele cu care să continue lucrările. Șoseaua de centură ar trebui să fie finalizată până anul viitor, lucrările de realizare a acesteia începând în primăvară, până acum progrese vizibile fiind doar pe zona de vest, dinspre Bălești, acolo unde s-a și produs scandalul de ieri.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here