Şase sesizări au încăput pe mâna comisarilor OPC

107

IMG_0838În numai o săptămână de zile, pe masa comisarilor Protecţiei Consumatorilor Gorj au ajuns nu mai puţin de şase sesizări care la ora actuală sunt în curs de soluţionare.

 

Mădălin Giurcău, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj spune că are în lucru mai multe sesizări, şase dintre acestea fiind primite chiar în ultima săptămână. „Un lucru bun pe care l-am constatat de când am venit la conducerea instituţiei este acela că toate societăţile sancţionate şi-au achitat amenzile şi nu au existat acţiuni în instanţă pentru contestarea sancţiunilor contravenţionale. Una dintre sesizări a venit de la un cetăţean din localitatea Tismana care a reclamat că la nici şase luni de la achiziţionarea a două uşi metalice, acestea şi-au schimbat culoarea, vopseaua deteriorându-se”, a precizat Giurcău.

 

Bateriile auto, reclamate

Acesta a mai spus că alte două sesizări primite au fost pentru domeniul telefonie mobilă, cetăţenii reclamând blocarea unor cartele SIM şi rezilierea unui contract de furnizarea a serviciilor de telefonie mobilă. De asemenea, sesizările venite în ultima săptămână au avut ca obiect nefuncţionarea unor baterii auto. „Le-am cerut oamenilor să aibă răbdare. Ei îşi doreau ca acestea să le fie imediat schimbate dar noi trebuie să vorbim şi cu vânzătorul de unde au fost achiziţionate pentru a vedea dacă întâi se va încerca o posibilă reparaţie a bateriilor şi abia apoi vom putea vorbi de înlocuirea acestora”, a mai spus şeful CJPC Gorj.

15 sancţiuni aplicate

Activitatea de control desfăşurată în ultimele zile de către comisarii Protecţiei Consumatorilor s-a concretizat prin verificarea a 34 de operatori economici, 31 dintre ei fiind depistaţi că încălcau normele de comercializare a produselor şi pentru prestarea serviciilor către consumatori. „Au fost încheiate un număr de 15 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat amenzi în valoare de 33.250 de lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor”, a adăugat Mădălin Giurcău. Acţiunile de control au vizat domeniile de comercializare a produselor alimentare şi a produselor farmaceutice. Deficienţele constatate şi cele pentru care s-au aplicat sancţiuni contravenţionale s-au referit la lipsa inscripţionării alimentelor cu data durabilităţii minimale, lipsa denumirii şi adresa producătorului ori a importatorului, a traducerii în limba română a informaţiilor, neafişarea denumirii societăţii şi a codului CAEN, precum şi nerespectarea termenului de aducere la conformitate a produselor defecte în cadrul termenului de garanţie.

Izabella Plăstoi

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here