Sancţiuni pentru patronii de carmangerii din judeţ

170

Carmangeriile din judeţ au fost luate la puricat de către comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj. Doar un agent economic a fost găsit fără probleme din cei 49 verificaţi, în urma controalelor ce au vizat modul de comercializare şi de etichetare a produselor din carne. Totodată sute de kilograme de preparate din carne au fost verificate însă mare parte din acestea nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor.

În trimestrul II, comisarii CJPC Gorj au desfăşurat acţiuni de control pe raza judeţului Gorj privind calitatea, modul de comercializare şi de etichetare a produselor din carne existente la comercializare. “Au fost controlaţi 49 operatori economici, dintre care la 48 dintre aceştia au fost constatate deficienţe privind calitatea, modul de comercializare şi de etichetare a produselor din carne existente la comercializare. De asemenea a fost verificată o cantitate de 363,684 kg produse din carne din care circa 360 kg produse nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor”, a precizat Daniela Michi, comisarul-şef al CJPC Gorj.
Comisarul-şef a mai precizat de asemenea că au fost aplicate o serie de măsuri precum: oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a 8,7 kg produse din carne, în valoare de 144,7 lei, iar pentru produse improprii consumului uman cu data durabilităţii minimale depăşită sau aplicat 48 sancţiuni contravenţionale, dintre care 36 amenzi contravenţionale în valoare de 59.500 lei şi 12 avertismente pentru încălcarea reglementarilor privind protecţia consumatorilor.

Abateri şi aspecte verificate
Au fost verificate aspecte privind:calitatea produselor din carne, încadrarea în data durabilităţii minimale/data limită de consum declarate de producător; condiţii la depozitare, comercializare. De asemenea informarea consumatorilor prin înscrierea elementelor de identificare şi caracterizare; afişarea preţurilor precum şi modul de desfăşurare a promoţiilor.
Abaterile de la prevederile legale privind informarea consumatorilor constatate de către comisarii CJPC Gorj au fost: lipsa parţială sau totală a elementelor de identificare-caracterizare obligatorii, lipsa inscripţionării datei durabilităţii minimale / datei limită de consum pe eticheta de prezentare la produsele din carne, feliate, ambalate la locul de vânzare, la cererea consumatorilor. O altă abatere descoperită de comisari a fost aceea a înscrierii neconformă a datei durabilităţi minimale/datei limită de consum prin alte formulări decât cea prevăzută de cadrul legal, în vigoare; etichete cu înscrisuri ilizibile dar şi neînscrierea pe etichetele produselor din carne a categoriei de produs sau lipsa traducerii în limba română a elementelor de identificare şi caracterizare; afişarea preţurilor la comercializare cu caractere mici, ilizibile sau în locuri greu accesibile.

Cu bonul fiscal, se pot face reclamaţii
Daniela Michi atrage atenţia că trebuie să fim prudenţii când ne cumpărăm carne şi mezeluri, să cerem neapărat bonul fiscal pentru că, în cazul în care produsele sunt alterate, să putem depune plângere la OPC. Aceasta mai roagă gorjenii să acorde o atenţie deosebită aspectului produsului.
“Nu achiziţionaţi produsele la care suprafaţa este mâzguită, lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, produse cu miros şi culoare modificate, consistenţă nespecifică sortimentului, cu grăsime acumulata sub membrană, aspect de vechi, etc.
Urmăriţi modul de etichetare al produselor din carne, nu cumpăraţi produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare a datei durabilităţii minimale/datei limită de consum şi a ingredientelor alergene. Refuzaţi produsele din carne pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare sau produsele din carne pe care nu este înscrisă data durabilităţii minimale. La cumpărarea produselor alimentare şi, implicit a produselor din carne, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs”, mai precizează Daniela Michi.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here