Comisariatul Județean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj, instituție publică fără personalitate juridică, organizată ca structură teritorială subordonată Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud-Vest Oltenia (Craiova), a acţionat, potrivit atribuţiilor ce-i revin, pentru asigurarea şi respectarea drepturilor cetăţenilor în calitatea lor de consumatori, pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale acestora, în concordanţă cu strategia și politica Guvernului în domeniul protecției consumatorilor. Activitatea de control, efectuată la nivelul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj, s-a desfășurat atât în conformitate cu Programul stabilit la nivelul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, precum și cu tematicile proprii de control.
”Astfel, în luna august s-au încheiat un număr total de 104 acte de control în urma cărora au fost aplicate 34 de sancțiuni contravenționale, din care 12 cu amenzi în valoare totală de 37.000 de lei. Tot în aceeași perioadă s-au înregistrat 52 de reclamații, în creștere cu aproximativ 6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Reclamațiile înregistrate au vizat preponderent produse și servicii nealimentare (aproximativ 95%) din care exemplificăm: telefoane mobile, tâmplărie P.V.C., servicii de telecomunicații, servicii financiare, servicii de curierat etc. Cercetarea reclamațiilor s-a efectuat în conformitate cu prevederile Procedurii generale privind soluționarea petițiilor consumatorilor, aprobată prin Ordin al Președintelui A.N.P.C. (disponibilă pe site-ul www.anpc.ro). Valoarea produselor înlocuite sau restituirilor s-a ridicat la 7.708 lei. De remarcat este faptul că nu am înregistrat petiții care să nu fie soluționate în cadrul termenului legal prevăzut de O.G. nr. 27/2003 privind soluționarea petițiilor”, a declarat Mădălin Giurcău, comisarul/șef al CJPC Gorj.
În concordanță cu atribuțiile legale, comisarii județeni ai CJPC au realizat activități de informare, consiliere și educare a consumatorilor cu privire la produsele și serviciile destinate acestora, în primul rând, prin intermediul comunicatelor transmise către mass-media, dar și prin intermediul compartimentului de relații cu publicul ce poate fi accesat atât direct la sediul instituției, cât și on-line sau telefonic.
Izabella Molnar