Salvamontiştii, pregătiţi să răspundă prompt solicitărilor

308

În plin sezon al sporturilor de iarnă, salvamontiştii gorjeni sunt pregătiţi să intervină la orice oră, la solicitările primite. Totuşi, aceştia atrag atenţia celor puşi pe distracţie să nu lanseze apeluri false, deoarece ar putea ţine ocupate echipele de salvatori, în timp ce altcineva ar putea avea nevoie cu adevărat de ajutorul lor.

Activitatea Serviciului Public Judeţean Salvamont Gorj se desfăşoară într-un areal montan deosebit de mare, peste 1800 kilometri pătraţi, într-o zonă deosebit de complexă şi diversificată din punct de vedere al activităţilor turistic – sportive pe care le oferă, precum şi a activităţilor tradiţionale specifice aşezărilor de altitudine, de plai sau activităţilor economice ce se desfăşoară în zona montană şi submontană. Cu un nucleu stabil de salvatori montani profesionişti şi voluntari, echipamente de intervenţie, lucru şi salvare corespunzătoare, mijloace de deplasare adecvate zonei montane şi o organizare foarte bună a activităţilor de patrulare, prevenire şi de intervenţie la accidente SPJ Salvamont Gorj asigură în permanenţă un grad de răspuns şi de reuşită în acţiuni de 100%, media intervenţiilor din ultimii 10 ani fiind de circa 300 de cazuri anual.

Ce trebuie să conţină un apel la Salvamont?
Pentru un răspuns mai rapid al echipelor Salvamont, în momentul când este anunţat Dispeceratul Naţional Salvamont apelând 0-SALVAMONT (0725.826.668) sau 112 trebuie să se comunice următoarele date: natura accidentului; numărul de victime; zona în care se află victimele; date personale despre victima sau victimele, dacă acestea se cunosc; starea victimei(lor); numele persoanei care iniţiază apelul; numărul de telefon de unde se efectuează apelul.
Indiferent de natura accidentului, apelantul trebuie să încerce să răspundă cu calm întrebărilor puse de operatorul de la dispecerat. Chiar dacă unele întrebări par absurde, ele fac parte dintr-o procedură ce ajută operatorul să trimită cea mai apropiată formaţie echipată corespunzător.
Salvamontiştii gorjeni fac un apel la cei puşi pe glume, cerându-le să nu lanseze apeluri false. „Nu lansaţi apeluri false! Chiar dacă ar părea un mijloc de distracţie, acestea pot ţine ocupate echipe de salvatori şi, astfel, persoanele care chiar au nevoie de ajutor nu vor putea beneficia de el. Dacă solicitaţi doar informaţii, puteţi suna la 0-SALVAMONT, dar de preferat ar fi să sunaţi direct la formaţia din zona respectivă, pentru a nu ţine dispeceratul ocupat”, a explicat Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj.
Mai trebuie precizat şi faptul că apelurile false la serviciile de urgenţă se pedepsesc conform legii. Sistemul de alarmare al Salvamont Gorj poate fi apelat la numărul  0253 222555 – baza centrală Târgu-Jiu, de  luni până vineri, în intervalul orar 8-16 pentru informaţii,sau alarmare Baza Rânca, la numărul 0253 235000, care poate fi apelat non stop tot anul, nu doar iarna.  Aceste numere pot fi apelate pentru informaţii sau alarmare şi abia ultima dată să se sune la 112, pentru a nu încărca foarte mult sistemul.

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here