S-a finalizat proiectul privind Sistemul integrat de salvare montană

419

Proiectul „Realizarea sistemului integrat de salvare montană a judeţului Gorj” s-a finalizat. Miercuri, 26 februarie 2014, s-a desfăşurat conferinţa de închidere a proiectului, prin implementarea sa dorindu-se să se vină în sprijinul dezvoltării turismului în judeţul Gorj.

„Realizarea sistemului integrat de salvare montană a judeţului Gorj” este un proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.2 – Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterii calităţii serviciilor turistice, în baza contractului nr. 1541 din 28.04.2011. salvamont1Beneficiarul proiectului este UAT Judeţul Gorj reprezentat prin Consiliul Judeţean Gorj, lider al parteneriatului încheiat între UAT Judeţul Gorj (lider de proiect), UAT Bumbeşti-Jiu, UAT Stăneşti, UAT Polovragi, UAT Baia de Fier, UAT Runcu, UAT Padeş, UAT Schela. Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2007 – 2013 este Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud – Vest Oltenia şi Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007 – 2013 este Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. „Proiectul este implementat, ca şi activităţi, în proporţie de 99,99%, urmând ca după această conferinţă finală să realizăm panourile finale, care vor fi puse la locaţiile celor 9 baze Salvamont şi auditul financiar final şi depunerea ultimei cereri de rambursare. Acest proiect s-a dorit să vină în sprijinul dezvoltării turismului în judeţul Gorj”, a precizat Florinel Achim, manager proiect.

Proiect valoros pentru turismul gorjean
salvamont2Obiectivul general al proiectului este reprezentat de valorificarea resurselor naturale în scop turistic, prin asigurarea condiţiilor specifice de siguranţă a turiştilor în arealul muntos gorjean. Bugetul total al proiectului este în sumă de 9.160.491,79 lei, din care finanţarea nerambursabilă din partea Uniunii Europene este de 7.053.851,04 lei, iar contribuţia UAT Judeţul Gorj este de 2.106.640,75 lei, respectiv 143.956,14 lei cheltuieli eligibile şi 1.962.684,61 lei cheltuieli neeligibile şi TVA. „Este primul program de finanţare de acest gen lansat în Europa, doar două judeţe din România accesându-l; este vorba despre Harghita şi Gorj. Harghita a făcut 4 baze pe acest proiect, Gorjul a făcut 9 baze. Am reuşit să acoperim o mare parte din zona montană şi submontană a judeţului Gorj; există doar două comune în partea de nord-est a judeţului: Crasna şi Muşeteşti, pentru că nu au avut la momentul respectiv terenuri disponibile pentru a construi asemenea baze, dar acestea vor fi în atenţia noastră în perioada următoare”, a explicat Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj.
Durata de implementare a proiectului a fost de 34 luni de la data semnării contractului de finanţare, execuţia propriu zisă a obiectivului de investiţii a fost demarată în data de 30 octombrie 2011, când a fost emis ordinul de începere al lucrărilor.

Se aşteaptă avizul pentru angajări
Principalele activităţi ale proiectului au fost: amenajarea a  9 posturi salvamont prin construirea a 6 clădiri şi reabilitarea a 3 clădiri existente; dotarea cu mobilier a celor 9 posturi salvamont; înzestrarea celor 9 posturi salvamont cu mijloace şi echipamente specifice asigurării condiţiilor optime de salvare în arie montană; crearea a 9 locuri de muncă. Deocamdată nu se ştie când vor fi organizate concursurile de angajare, aşteptându-se un aviz în acest sens. „Vor fi angajate opt persoane, deoarece la baza de la Tismana există deja administrator. Ca şi cerinţe, trebuie să aibă studii medii şi o vechime de 4, dată fiind valoarea gestiunii ce le va fi predată”, a confirmat Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here