Consumul de bere la nivel naţional a scăzut în primul semestru al acestui an cu 10%, de la 9,9 milioane de hectolitri la 9 milioane de hectolitri, pe fondul scăderii puterii de cumpărare a românilor şi schimbării obiceiurilor de consum, a anunţat asociaţia „Berarii României”. „Întreaga piaţă de bere a înregistrat o scădere de 10% a volumului total de vânzări, de la 9,9 milioane hectolitri înregistraţi în primul semestru al anului 2008 la un volum estimat de 9 milioane hectolitri pentru aceeaşi perioadă a anului curent.
Această situaţie are loc pe fondul crizei economice generale, care a determinat o scădere a puterii de cumpărare a românilor şi schimbări în obiceiurile de consum ale acestora”, se arată în comunicatul asociaţiei berarilor.
Astfel, deşi românii continuă să aprecieze berea, ei o consumă mai rar şi în cantităţi mai mici decât în anii anteriori. În egală măsură, factorul meteorologic a condus la scăderea volumului de vânzări, vremea în acest an fiind mai rece şi mai ploioasă, mai ales în primul trimestru al acestui an.
În acelaşi timp, asociaţia „Berarii României”, cea mai mare organizaţie de profil din România, anunţă pentru primul semestru al anului 2009 un volum al vânzărilor membrilor săi de 8,3 milioane hectolitri de bere.
La nivelul asociaţiei, volumul din primul semestru însumează vânzările celor cinci membrii producători de bere, respectiv Heineken România, InBev România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi URSUS Breweries.
Volumul la nivelul asociaţiei a înregistrat o uşoară creştere de 5,06%, membrii acesteia raportând 8,3 milioane hectolitri de bere vânduţi, comparativ cu perioada similară a anului 2008 când au vândut 7,9 milioane hectolitri.
„Creşterea volumului raportat de Asociaţie reprezintă de fapt o consolidare a vânzărilor, rezultată din contribuţia Romaqua Group, companie care s-a alăturat asociaţiei la începutul anului 2009 şi din fuziunea companiei Heineken cu Bere Mureş”, se mai arată în comunicat.
În industria berii din România consumul este acoperit în proporţie de 98% de producţia internă.
Sorin Milcu