Revoltă și disperare, după inundații! Gorjul, în Evul Mediu: drumuri desfundate de noroaie. Ce spun primarii!

1935

Ploile căzute la începutul acestei săptămâni și inundațiile provocate de acestea au arătat, din nou, în ce hal arată infrastructura rutieră din unele comune din Gorj: drumuri nepietruite și fără rigole sau punți gata să fie luate de ape. Oamenii acuză că, în ultimii ani, s-au cheltuit milioane de lei din bani publici pentru refacerea acestora și solicită intervenția organelor judiciare.

Comuna Samarinești…
… situată la 9 km de municipiul Motru, arată ca în Evul Mediu, nu numai în perioadele în care toate drumurile din cele șapte sate ale acesteia sunt inundate sau pline cu noroi, iar subdezvoltarea localității este evidentă. Un singur kilometru de asfalt a fost turnat pe drumurile comunale, în ultimul deceniu, vreme în care comuna a fost condusă de primarul Marian Ardeiu, scos de la butoanele administrației de un raport de incompatibilitate al Agenției Naționale de Integritate. După ploile de la începutul acestei săptămâni drumul județean de la intrarea în Samarinești a fost inundat, iar arterele comunale, desfundate de noroaie, ceea ce a făcut aproape imposibil accesul în comună.
Pe paginile de socializare, cetăţenii au postat imagini dezolante pentru a arăta dimensiunea dezastrului și s-au declarat extrem de nemulţumiţi de halul în care arată drumurile din comună. Mai mult aceștia acuză că s-au cheltuit 65.000 de euro pentru pietruirea unor drumuri, iar lucrările au fost de mântuială și cer intervenția organelor judiciare.
Abia în luna octombrie a anului trecut, noul primar a scos la licitație un contract pentru proiectarea și execuția de lucrări la 17 km de drumuri co-munale, iar acesta a fost atribuit pentru 20,8 milioane de lei. Fostul primar, Marian Ardeiu, a declarat că el a făcut zeci de kilometri de rețele de apă și canalizare, în cei zece ani cât timp a condus primăria, și n-a mai apucat să reabiliteze și drumurile.
,,Am avut scoşi la licitaţie 17 kilometri, proiect pe care actualul primar n-a vrut să-l continue, dacă n-a căzut licitaţia unde trebuie, fiind cinci firme. N-a ieşit firma care trebuie şi face tot posibilul să nu dea drumul lu-crărilor. Actualul primar ar trebui să-i cheme pe oameni să dea ordinul de începere, să dea autorizaţia de construcţie, avea bani pentru cel puţin 1-2 km. Nu puteam asfalta mai devreme pentru că am făcut lucrări la reţele de apă şi canal, dar şi firma de canal a plecat” a afirmat Ardeiu, la un post lo-cal de televiziune.

La Bumbești-Pițic…
… situația e oarecum similară. Cetățenii spun că autoritățile locale au reparat de patru ori un drum comunal și s-au cheltuit, până în prezent, în jur de 2 miliarde de lei. Acum, drumul a intrat, din nou, în reparații. Primarul comunei, Michy Nioață, spune că el a asfaltat majoritatea dru-murilor și mai sunt câteva ulițe care vor fi pietruite.
,,Mai sunt câteva ulițe, dar restul drumurilor, cam 80% s-au asfaltat. Nu pot să asfaltez toate ulițele, e vorba de fonduri, se fac niște licitații și în funcție de banii care sunt. O să le pietruim, la rând, toate”, a declarat Michy Nioață. O femeie disperată că râul Galbenu putea rupe o punte, singura pe care patru familii aveau acces către gospodării, a filmat puhoiul și a cerut spri-jin autorităților. Primarul a dat asigurări că puntea e solidă și ,,n-a luat-o niciodată apa. Dacă vine apa mare, poate s-o ia pe la capătul punții”, a afirmat Nioață.Ultimul pod în comună s-a construit în urmă cu doi ani și a costat peste 4 miliarde de lei vechi.
Claudiu Matei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here