Revoltă în rândul minerilor de la Roșia, după moartea unui coleg: ,,Nu se fac revizii la utilaje! Prioritatea sunt Dusterele șefilor!”

6051

Angajații Carierei Roșia sunt revoltați, după ce un coleg al lor, Petre Stoian, în vârstă de 50 ani, a murit, marți, după ce s-a răsturnat cu o volă. Acesta deservea utilajul la depozitul de cărbune în haldă, iar în timp ce cobora pe lângă bandă, a derapat și s-a răsturnat, fiind prins în cabină, sub utilaj. Criminaliștii au făcut o expertiză a utilajului, necesară în dosarul penal constituit pentru ucidere din culpă, iar mai multe voci spun că bărbatul a lucrat ani de zile fără ca frânele volei să funcționeze. Oamenii afirmă că e dezastru în carierele miniere, că nu sunt făcute revizii la utilaje, în schimb, fiecare șef are la dispoziție câte un Duster și, de fiecare dată, prioritate la revizii au acestea, iar șefii ,,își lipesc” și autoturismele personale la reparat, în același timp cu mașinile CEO.

Angajații Carierei Roșia povestesc că, marți dimineața, Petre Stoian ar fi cerut o zi de concediu, pentru că utilajul pe care-l deservea nu fusese alimentat, din lipsă de combustibil, și fiind în imposibilitatea de a munci, voia să meargă acasă, însă i-a fost refuzată solicitarea. Oamenii spun că, în final, vola a fost alimentată dintr-o găleată și colegul lor a plecat cu vola, numai că pe un plan înclinat utilajul a derapat și s-a răsturnat, iar bărbatul a rămas încarcerat sub acesta și a murit pe loc. Stoian avea o vechime în muncă de 32 de ani, era căsătorit și avea o fiică studentă. Colegii săi afirmă că de fiecare dată urca acel plan înclinat cu spatele, pentru că utilajul nu avea frâne de câțiva ani, însă altele sunt prioritățile la revizii. ,,Își repara singur vola, ca să câștige o pâine. Nimeni nu se gândește să facă revizii la utilajele care deservesc în carieră. Oamenii fac și ei ce pot. Nu avea frâne utilajul și urca cu spatele ca să se asigure într-un fel că n-o ia la vale. E foarte periculos și iată că s-a întâmplat nenorocirea”, a declarat un angajat al carierei miniere.
Salariații sunt revoltați din cauză că nu se investește în revizii și reparații, în schimb fiecare șef dispune de câte un Duster și există voci care spun că odată cu mașinile de serviciu aceștia își duc la reparat și mașinile personale.
,,Inginerul și mașina, directorul și mașina, așa merg lucrurile pe aici. Se fac revizii la Dusterele unității, în același timp au și șefii mașinile personale la revizie. Dar cine să vadă? Liderii de sindicat nu fac nimic pentru oameni”, a povestit un alt salariat al CEO. Inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Gorj au deschis dosar de cercetare a evenimentului mortal, pentru a stabili împrejurările și cauzele care au determinat producerea evenimentului, precum și măsurile care se impun a fi luate în perioada următoare. Și poliția a deschis dosar penal și se fac cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă. Criminaliștii au expertizat utilajul, iar concluziile verificărilor vor ajunge la dosarul penal.
Claudiu Matei

1 COMENTARIU

  1. Toate drumurile lasă de dorit. De ce nu analizează bermele de siguranță (distanța dintre drum
    Și taluzul laterale înalt de zeci de metri din carieră să aveți unansamblu) și să puteți trage concluzii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here