,,Regele locomotivelor” lucrează cu oameni ,,la negru” la calea ferată de pe Defileul Jiului! Firma de casă a Companiei Naționale de Căi Ferate, în vizorul Poliției TF și a ITM!

9274

Cât poate fi de sigură infrastructura feroviară de pe Defileul Jiului, câtă vreme firma unui controversat afacerist, care repară calea ferată, după ce a câștigat un contract cu CN CFR SA, lucrează cu muncitori necalificați? E o întrebare ale căror răspunsuri le pot găsi doar organele competente, înainte de a avea loc o tragedie pe calea ferată extrem de șubredă de pe Defileul Jiului, pe care se circulă cu viteza melcului din cauza restricțiilor. Polițiștii de la Poliția TF derulează unele verificări în legătură cu lucrările de pe tronsonul Valea Sadului – Meri, iar inspectorii ITM au descoperit 20 de oameni care munceau, fără contracte de muncă, la înlocuirea traverselor de cale ferată, susțin surse judiciare pentru Gorjeanul.

Biroul Județean de Poliție Transporturi Gorj efectuează cercetări cu privire la activitatea societății International Rail Transport și Construcții Căi Ferate SRL care derulează lucrări de reparații la infrastructura feroviară în Defileul Jiului.
Firma, ale cărei legături duc până la vârful Ministerului Transporturilor, a câștigat, în iulie, anul trecut, un contract de 1,6 milioane de lei pentru lucrări de reparație pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe raza sucursalei Craiova, secțiile Craiova, Râmnicu Vâlcea și Târgu-Jiu. Pe unul dintre cele două loturi, societatea trebuie să înlocuiască 1590 de traverse din lemn necorespunzătoare pe tronsonul de cale ferată dintre stațiile Valea Sadului și Meri. Lucrările trebuiau finalizate în șapte luni și cum termenul a fost deja depășit cu două luni, reprezentanții firmei fac orice pentru a încasa banii cât mai repede, adică prestează cu muncitori necalificați și fără contracte de muncă.Inițial, pe fir au intrat polițiștii de la Poliția TF, iar mai apoi inspectorii ITM Gorj ar fi descoperit în jur de 20 de persoane care prestau activități ,,la negru” pentru acea firmă.
Conform surselor Gorjeanul, inspectorii de muncă au aplicat o amendă de 200.000 de lei societății. Aceleași surse au precizat că, având în vedere configurația căii ferate din Defileul Jiului, faptul că tronsoane de kilometri nu au fost reabilitate și siguranța circulației pe calea ferată, e extrem de periculoasă că lucrările sunt făcute cu personal necalificat.
International Rail Transport și Construcții Căi Ferate SRL, care derulează afaceri de 2,7 milioane de euro, a fost înființată, în 2013, de Ștefan Movilă, un controversat afacerist prahovean, supranumit ,,Regele locomotivelor”, din cauza afacerilor derulate de la începutul anilor 2000 cu Compania Națională CFR SA și implicat în falimentul CFR Marfă.Movilă a ieșit din acțio-nariatul societății, în urmă cu doi ani, iar părțile sociale au fost reluate de copiii săi.

Cine e Ștefan Movilă
După revoluție, Ștefan Movilă a înființat prima companie ce repara locomotive din România, cu doar doi angajați. Din 1993 până în 2000, numărul angajaților săi a crescut la peste 5.500, iar cifra afacerilor a depășit 100 milioane de euro. Începând cu anul 2000, devine primul concurent al C.F.R.-ului, primind licența numărul 001 de transport feroviar, la nivel național. În prezent, are afaceri dezvoltate în Germania și Statele Unite și a primit licență de transport feroviar la nivel european, potrivit unor informații publice.
Movilă a pătruns la vârful Ministerului Transporturilor pe vremea cât acesta era condus de Gheorghe Dobre și și-a menținut relațiile și cu cei care l-au precedat pe acesta în funcție. Companiile sale au derulat afaceri cu CFR, iar izvorul banilor s-a numit CFR marfă. Firmele acestuia au cumpărat mii de vagoane casate în acte, ca fier vechi, de la CFR Marfă, le-a recondiționat căile de rulare (osiile) și le-a vândut în străinătate.În 2008, Movilă a intenționat să intre în Parlamentul României, pe listele PNL și voia voturile românilor din diaspora, după ce cu ceva timp în urmă acesta își cumpărase două proprietăți în SUA.
George Constantin

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here