Reclamaţiile la Protecţia Consumatorilor se pot depune şi online

263

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat în urmă cu două săptămâni formularul online pentru depunerea reclamațiilor și sesizărilor, ce poate fi accesat de pe pagina de internet a ANPC. Până acum, metoda cea mai utilizată de gorjeni pentru a face o plângere era cea telefonică. În acest nou imprimat trebuie completate datele de identificare ale reclamantului, operatorul economic împotriva căruia se depune nemulţumirea, cu toate datele de identificare, data achiziţionării produsului, modalitatea cumpărării (direct sau online), produsul sau serviciul reclamat, motivul plângerii şi pretenţiile celui care face sesizarea. De asemenea, la formular trebuie ataşate factura, bonul fiscal sau chitanţa primită de către consumator, contractul încheiat cu operatorul economic respectiv, certificatul garanţiei şi alte documente pe care reclamantul le consideră necesare. Consumatorii pot sesiza neregulile întâlnite doar după ce au încercat mai întâi să rezolve amiabil problema cu operatorul economic, care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
Pentru a putea fi instrumentate de către comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, reclamaţiile trebuie să conţină toate datele menţionate mai sus. În caz contrar, acestea se clasează din lipsă de informaţii. Plângerea sau sesizarea se face numai în nume personal şi de către consumatori persoane fizice.
Numai anul trecut, pe masa comisarilor judeţeni pentru Protecţia Consumatorilor au ajuns un număr de 302 petiţii, fiind deja cercetate şi soluţionate 296 de reclamaţii care se refereau la calitatea produselor şi serviciilor. Drept rezolvare, s-a dispus acordarea de despăgubiri în valoare totală de 4.738 de lei.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here