Protest, la UMC Lupoaia pentru reorganizarea proastă a Atelierului Mecanic

282

La jumătatea săptămânii trecute, angajaţii Atelierului Mecanic din cadrul UMC Lupoaia au refuzat să mai intre în schimbul unu, deoarece în momentul în care au venit la muncă au văzut că figurează în alte echipe. Schimbarea a fost promovată de unul dintre inginerii de aici, care şi-a adus de curând în atelier, de la UMC Roşiuţa, un apropiat pe care l-a promovat în funcţie. Această numire a provocat o nouă reorganizare care, acum, a umplut de furie salariaţii, sătui de schimbările făcute în acelaşi mod încă din luna noiembrie. 80 de angajaţi ai carierei au cerut astfel discuţii în loc să intre la muncă, pentru clarificarea situaţiei. Joi a fost chemat în faţa muncitorilor nemulţumiţi şi directorul carierei, ca la finalul săptămânii trecute, supărările să ajungă şi la CEO.

Din luna noiembrie a anului trecut, la UMC Lupoaia s-a început o reorganizare a Atelierului Mecanic, făcându-se astfel periodic fel de fel de schimbări în echipele de intervenţie de aici. De regulă, schimbările erau impuse însă de aducerea în atelier a unor noi salariaţi, transferaţi de la alte cariere, fie la intervenţia liderilor de sindicat, fie ai administraţiei unităţii, foste şi actuale. Ultimele sosiri au fost ocazionate de pensionarea unora dintre angajaţii de aici, strategia şefilor fiind însă de a aduce anterior în Atelierul Mecanic tocmai pensionabili care puteau cu uşurinţă să fie schimbaţi. Ultimii veniţi au ajuns la UMC Lupoaia pe aceeaşi filieră, chiar şi în prag de disponibilizări masive în minerit. Toate au creat un tăvălug de nemulţumiri ale vechilor salariaţi care nu au beneficiat niciodată de astfel de funcţii puse pe tavă din motive fie politice, de grade de rudenie sau prietenii.

O oră de protest
Pe fondul acestei nemulţumiri generale, miercuri, a izbucnit un protest spontan în Atelierul Mecanic, ocazionat de numirea unui nou maistru, adus de la cariera vecină, şi promovat din funcţia de şofer în cea de şef. Noul maistru a impus, prin susţinătorul său direct, o schimbare în echipele de lucru de aici, pentru că acestuia i s-a dat posibilitatea să-şi formeze propriul grup de angajaţi pe care să-i conducă. 80 de salariaţi s-au simţit lezaţi de drepturile conferite noului venit şi de anormalul situaţiei, decizând să nu muncească până când cineva nu îi lămureşte de ce s-au făcut aceste schimbări.
“Angajaţii din schimbul unu au protestat astfel pentru noua reorganizare impusă o dată cu venirea unui nou salariat în atelier. Se întrebau dacă vor veni şi alţi apropiaţi ai şefilor care o dată întraţi în atelier o să fie şi promovaţi. Nemulţumirea a pornit şi de la lipsa de comunicare şi dialog în atelier, considerându-se că este anormal ca doar unul să decidă, iar alţi 80 să se supună. Am cerut venirea aici a şefului de Atelier şi i-am expus problema existentă, dar acesta a refuzat să colaboreze. Mai mult le-a explicat nemulţumiţilor că reorganizarea începută de el se va face indiferent de consecinţe. Am cerut apoi venirea în Atelier a directorului carierei, care a venit să discute cu angajaţii a doua zi. Problema nu s-a rezolvat, însă, deşi s-a promis că lucrurile se vor aranja în favoarea salariaţilor, dar majoritatea nu au avut încredere, pentru că s-a mai promis asta şi de fostul director David”, a declarat Nicu Bunoaica, preşedintele Sindicatului Solidaritatea 2013.

bunoaicaDiscuţii vineri la CEO
Liderul de sindicat, la cererea colegilor şi membrilor săi, a expus problema din atelier şi la vârful CEO. “Am discutat cu domnul Ruşeţ cele întâmplate miercuri şi joi, acesta sfătuindu-mă să fac un memoriu în care să redactez toate nemulţumirile din Atelierul Mecanic din cadrul UMC Lupoaia. Mi-a promis ajutor la fel cum a făcut-o şi doamna Trofin, directorul de Resurse Umane a companiei, căreia i-am explicat că lucrurile pot lua altă întorsătură dacă nu se rezolvă acum. Angajaţii cer, de altfel, revenirea la vechea formulă înainte de această reorganizare pe care, de altfel şi eu o susţin şi o sprijin”, a completat Bunoaica, sigur că lucrurile s-au înţeles ca şi gravitatea situaţiei.

tractorPregătiţi de grevă
Sindicalistul susţine că nemulţumiţii sunt pregătiţi chiar şi de grevă, deoarece schimbările făcute mult după ureche le afectează activitatea, oricum completată cu lipsuri extreme de scule şi macarale. De altfel, chiar de curând s-a defectat bateria unui tractor, iar salariaţii din schimb au fost obligaţi să-l pornească împingându-l.
Au făcut asta în timp ce comentau că unul dintre ingineri este adus de la opt kilometri cu maşina unităţii, mai exact cu unul dintre autovehiculele NATO contractate de CEO de la firma Dogerik pentru transport persoane în carieră. Maşinile în cauză transportă însă de la domiciliu şefii, în timp ce minerii merg în remorcile tractoarelor şi ele cu bateriile extrem de obosite.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here