Dacă după afişarea rezultatelor parţiale la examenul de bacalaureat de anul acesta, în judeţul Gorj se înregistra o promovabilitate de 34,95%, după rezolvarea celor 1.402 de contestaţii depuse, procentul a crescut uşor, ajungând la 35,81%. Doar 47 de absolvenţi au fost mai norocoşi, aceştia promovând bacalaureatul în urma contestaţiilor.
Peste 1.200 de elevi gorjeni au depus contestaţii, după afişarea rezultatelor parţiale la bacalaureat, la materiile la care au crezut că au fost notaţi cu un calificativ mai mic decât meritau. Dintre aceştia doar 47 de absolvenţi au acum motiv de bucurie. Dacă în urmă cu o săptămână, după afişarea rezultatelor parţiale, aceştia au fost dezamăgiţi de notare, după ce au depus contestaţii, lucrările le-au fost reevaluate la Centrul Regional din Craiova. Din fericire pentru cei 47 de absolvenţi, aceştia au primit note mai mari decât primiseră iniţial, astfel promovând examenul de bacalaureat. În marea majoritatea unităţilor şcolare din Gorj, au promovat, după contestaţii, câte unu sau doi elevi. Situaţia a fost diferită la Grupul Şcolar Energetic din Târgu-Jiu unde au promovat cinci elevi şi la liceele din Ţicleni şi Motru unde, după contestaţii, au mai promovat patru elevi. Cu toate că au avut note mari la două dintre materiile la care au susţinut examenul de bacalaureat, doi dintre elevii Colegiului Naţional „Mihai Viteazu” din Bumbeşti-Jiu nu au promovat bac-ul. Andrei Ciuciu a avut nota 9.10 la biologie, însă la matematică a întâmpinat ceva probleme, nota acestuia fiind de 2.10. Şi la română a fost notat cu puţin sub 5. La afişarea rezultatelor parţiale acesta a fost declarat respins. A depus două contestaţii, însă nu a avut norocul să se afle printre cei admişi. La limba română nota i-a fost mărită, ajungând la 7.45, însă la matematică, după rezolvarea contestaţiilor, nota finală a fost de 2.60, insuficientă pentru a promova bacalaureatul. Adrian Rentea, de la acelaşi liceul, a fost mai norocos. După rezolvarea contestaţiilor a primit nota 5 la limba română, cu toate că iniţial avusese 3.65, acesta promovând examenul de bacalaureat cu 6.50.
Cu 0,87% mai mult
Vineri au fost afişate rezultatele finale ale examenului de bacalaureat din prima sesiune. Promovabilitatea la nivelul judeţului Gorj a crescut de la 34,94% la 35,81%. Din cele 1402 constestaţii depuse de peste 1.200 de absolvenţi, 300 au fost admise, însă nu toate au fost rezolvate favorabil. Numărul absolvenţilor care au contestat notele obţinute în prima sesiune de bacalaureat de anul acesta este cel mai mare din ultimii ani, însă nici după recorectarea lucrărilor, elevii nemulţumiţi nu au obţinut o mărire considerabilă a notei, aşa cum sperau. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj promovabilitatea a crescut cu un procent de 0,87%. Astfel, după afişarea rezultatelor finale, procentul de promovabilitate era de 34,94 %, corespunzător unui număr de 1891 de elevi admişi. După rezolvarea contestaţiilor procentul a ajuns la 35,81 %, corespunzător unui număr de 1938 de absolvenţi admişi. Sunt însă şi elevi care au obţinut note mai mici după recorectare.
La Bustuchin, tot “zero”
Printe cei 47 de absolvenţi care au fost admişi după recorectarea lucrărilor nu se numără nici unul de la Grupul Şcolar Industrial din Bustuchin, singurul din judeţul Gorj unde s-a înregistrat promovabilitatea zero. Din cei 60 de elevi care s-au înscris pentru probele de bacalaureat, doi nu s-au prezentat iar ceilalţi 58 au picat. Şase dintre aceştia şi-au încercat norocul şi au depus contestaţii, unii dintre ei chiar la toate materiile la care au susţinut proba scrisă. Cu toate că aveau lucrările notate cu puţin peste nota unu sau doi, elevii au încercat “marea cu sare”, sperând într-o notă mult mai mare. Dar nu au avut noroc. Nici una dintre cele 11 lucrării reevaluate nu au obţinut note de trecere, liceul din Bustuchin rămânând singurul din Gorj cu promovabilitatea zero, chiar şi după contestaţii. Ca urmare a rezultatelor negative obţinute la examenul de bacalaureat de elevii din Bustuchin, Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj va face o analiză pentru a vedea ce nu a mers bine.
Ana-Maria Catalinoiu