Promoţiile de pe piaţă, sub lupa Protecţiei Consumatorilor

330

promotiiComisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj a efectuat pe parcursul lunii iulie o tematică de verificare a agenţilor care afişează diverse promoţii sau oferte la produsele vândute. Controalele s-au soldat cu sancţiuni pentru toţi cei 11 operatori economici verificaţi.

 

 

 

Potrivit lui Mădălin Giurcău, comisar-şef al CJPC Gorj, în luna iulie au fost desfăşurate acţiuni de verificare a operatorilor economici ce îşi desfăşurau activitatea de comercializare a produselor în cadrul ofertelor speciale sau a reducerilor de preţuri. „Au fost verificaţi 11 operatori economici din Gorj, din municipiul Târgu-Jiu, şi oraşele Rovinari, Motru, Târgu-Cărbuneşti. Toţi agenţii au fost sancţionaţi cu patru amenzi în valoare totală de 1.000 de lei şi şapte avertismente”, a declarat Giurcău. Potrivit acestuia vizate au fost magazinele care vindeau produse nealimentare, precum articole de textile şi electrocasnice.

Deficienţe la pachetele promoţionale

Madalin Giurcau OPCConform Danielei Michi, purtător de cuvânt al CJPC Gorj, deficienţele constatate în teren s-au referit la aşa-numitele pachete promoţionale. „La unele se specifica faptul că un produs este cadou, iar la comercializare nu se găsea produsul singular astfel încât consumatorul să poată înţelege avantajul promoţiei. În cazul în care se specifica faptul că al doilea produs este la jumătate, am observat că acesta nu era expus la comercializare, astfel încât cumpărătorii nu puteau compara preţurile. De asemenea, în urma controalelor am depistat că preţurile afişate pe produse difereau de preţurile din catalogul de afaceri, iar informaţiile cu data de începere şi cea de sfârşit a promoţiei nu erau afişate la loc vizibil pentru consumatori”, a spus reprezentanta instituţiei. În urma publicării Legii 148/2000 privind publicitatea, informaţiile care se referă la oferta specială trebuie să indice, în mod clar şi fără echivoc, data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil, iar dacă oferta specială nu a început încă, data de începere a perioadei în care se aplică preţul special sau alte condiţii specifice.

Izabella Plăstoi

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here