Proiect menit să sprijine efectuarea de stagii de practică și încadrarea în muncă a elevilor din Gorj, lansat de Centrul de Calcul Târgu-Jiu

688

Joi după-amiază, a avut loc, în mediul online, conferința de lansare a proiectului POCU/633/6/14/131611 ,,Sprijinirea tranziției elevilor către piața muncii prin stagii de practică inovatoare (STEP-PRACTINOV)”.

Proiectul este derulat de către Centrul de Calcul S.A. Târgu-Jiu, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Gorj, și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Manager de proiect este Dragoș-Viorel Ionică, directorul Centrului de Calcul SA Târgu-Jiu, iar Maria Cochină, inspectorul școlar general, este coordonator de proiect.

D. Ionică: ,,Ne dorim să fie un proiect de succes”
,,Ca și grup țintă, acoperim majoritatea zonelor din județul Gorj, precum și majoritatea disciplinelor. În principal, vizați sunt elevii din anii terminali de liceu. Practic, vom încerca să dezvoltăm parteneriatele de practică pe care unitățile de învățământ le aveau cu firmele din Gorj. Minim 40% dintre participanți vor fi persoane de sex feminin, iar minim 30 de elevi vor proveni din mediul rural. În cadrul proiectului, fiecare participant va beneficia și de o bursă de 500 de lei, plus mese gratuite ori decontarea cheltuielilor de transport în vederea participării la stagiile de practică. Prin proiectul derulat de noi se urmărește creșterea gradului de încadrare a acestor copii pe piața muncii. Ne dorim să fie un proiect de succes și să reușim să creștem gradul de angajare al tinerilor și gradul de competență al companiilor din Gorj. O companie poate avea un viitor de succes și prin prisma angajaților pe care îi instruiesc la locul de muncă. Vor fi și anumite criterii în vederea acordării unor premii speciale pe parcursul stagiilor de practică, pentru elevii care se fac remarcați. În acest sens, avem un buget de aproximativ 8.000 de lei, criteriile urmând a fi stabilite și împreună cu partenerul nostru, Inspectoratul Școlar Județean Gorj”, a declarat Dragoș-Viorel Ionică, manager de proiect.

M. Cochină: ,,Accentul cade pe zona practică”
,,Am lucrat alături de colegii mei, din IȘJ, și pe alte proiecte, care vizau în special partea teoretică. Acest proiect este unul în care accentul cade pe zona practică. Este un proiect de referință, adaptat la nevoile actuale ale pieței și ale societății. Unitățile de învățământ au avut, în ultimii ani, destul de multe probleme din punct de vedere al stagiilor de practică, existând discrepanțe între ceea ce școala oferea și ce oferea angajatorul. Dotările unităților de învățământ nu au mai ținut ritmul cu dezvoltarea unităților de producție. Încercăm să avem în atenție modul în care firmele vor acționa în acest proiect și să îi determinăm pe cei 250 de elevi să facă un pas în modul în care ei se vor dezvolta în viitor, dar să și găsească mai ușor o corespondență între modul în care se pregătesc teoretic, dar și stagiul de practică. Este o experiență benefică și din punct de vedere al relațiilor de comunicare pentru că astfel ne cunoaștem unii pe alții, putem strânge informații pe care să le punem laolaltă în vederea dezvoltării unor elemente de viitor. În județul Gorj, întreprinderile existente, în afară de cele din domeniul mineritului și al energiei, nu sunt întreprinderi care să absoarbă o cantitate foarte mare de forță de muncă. Elevilor le trebuie și o posibilitate de adaptare și readaptare destul de ușoară pentru că s-ar putea ca un loc de muncă atractiv în prezent să nu mai fie disponibil pe viitor”, a subliniat Maria Cochină, inspector școlar general.
,,Acest proiect a plecat de la niște nevoi identificate la nivelul județului Gorj: nevoia de consiliere și orientare, nevoia de efectuare a unor stagii de practică de calitate, nevoia de ancorare în realitate a așteptărilor elevilor, nevoia de a dobândi abilități de integrare pe piața muncii, nevoia de a deschide companiile către stagii, nevoie de dezvoltare antreprenorială prin firme de exercițiu”, a menționat Simona Dumitrașcu, coordonator din partea Centrului de Calcul Târgu-Jiu.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă facilitarea accesului pe piața muncii pentru 250 de elevi din învățământul preuniversitar din județul Gorj prin derularea de activități de învățare aferente stagiilor de practică pentru creșterea numărului absolvenților care găsesc un loc de muncă și stimularea participării la programe de învățare la locul de muncă al elevilor din învățământul tehnic și profesional, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv și din domeniile de specializare inteligentă, conform SNCDI, pe o perioadă de 23 de luni.

9 școli din județ, vizate
Grupul țintă al proiectului este format din 250 de elevi ISCED 2 – 3, nivel de calificare 3 – 4 și elevi ISCED 4, nivel de calificare 5, înmatriculați în următoarele unități de învățământ din Târgu-Jiu și orașele Rovinari și Novaci: Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Târgu-Jiu, Colegiul Tehnic „General Gheorghe Magheru” Târgu-Jiu, Colegiul Tehnic nr. 2 Târgu-Jiu, Colegiul Tehnic „Henri Coandă” Târgu-Jiu, Colegiul Tehnic „Gheorghe Tătărescu” Rovinari, Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu, Colegiul Național „Spiru Haret” Târgu-Jiu, Colegiul Național „Ecaterina Teodoroiu” Târgu-Jiu, Liceului Teoretic Novaci. Proiectul propune o abordare integrată prin corelarea instrumentelor și măsurilor personalizate pentru elevii din județul Gorj, precum informare, consiliere și orientare profesională pentru o participare activă pe piața muncii pe termen lung.
Intitulat ,,Sprijinirea tranziției elevilor către piața muncii prin stagii de practică inovatoare (STEP-PRACTINOV)”, proiectul are o valoare totală de 2.425.474,57 de lei, din care finanțare nerambursabilă 2.161.465,65 lei, iar perioada de implementare este 31 iulie 2020-30 iunie 2022.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here