Proiect Erasmus+, încheiat cu succes de Școala Gimnazială ,,Alexandru Ștefulescu” din Târgu Jiu

99

Școala Gimnazială ,,Alexandru Ștefulescu” a încheiat recent proiectul Erasmus+ ,,,Democratic and Intercultural Dialogue”, coordonator fiind Mariagerfjord Gymnasium – Danemarca, iar ceilalti parteneri: OMNICOMPRENSIVO EUROPEO DI ARCONATE E BUSCATE – Italia, GYMNAZIUM PETRA PAZMANA S VJMPAZMANY PETER GIMNAZIUM – Slovacia, INSTITUTO DE ENSEÑANZA SECUNDARIA JOSE ISBERT – Spania, HOGSKOLAN I HALMSTAD – Suedia
Durata proiectului a fost de 3 ani, de la 1 septembrie 2022, până la data de 27 februarie 2025.

Încredere în propriile posibilități
Scopul proiectului ,,Democratic and Intercultural Dialogue” a fost de a pregăti elevii pentru participarea activă ca cetățeni într-o societate bazată pe libertate și democrație, elaborarea de materiale şi metode educaţionale pentru instituţiile de învăţământ, creșterea conștientizării, imaginației și încrederii în propriile posibilități, dezvoltarea și consolidarea cunoașterii și respectului pentru libertatea fundamentală și drepturile omului, în temeiul egalității între sexe.

O mai bună cunoaștere a Comisiei Europene și a Parlamentului European
Obiectivele acestui proiect au fost o înțelegere mai bună a ceea ce este politica și, de asemenea, prezența politicii în viata de zi cu zi, o mai bună înțelegere a rolului Comisiei Europene și a structurii sale, cunoașterea activității Parlamentului European, formarea și împuternicirea profesorilor pentru a integra democrația, gândirea critică în predarea disciplinelor lor, atingerea unui nivel mai înalt de alfabetizare media, recunoașterea surselor de informații de încredere între elevii care folosesc platformele SoMe, sprijinirea dialogului intercultural între elevi.
De asemenea, s-au desfășurat activități în cadrul proiectului prin care elevii au învățat că un dialog mai larg, mai profund și mai deschis, oferă condiții prealabile mai bune pentru a decide în comun. În consecință, acest proiect a actualizat o veche tradiție de a gândi împreună în Europa și va contribui continuu la formarea conversaţiilor europene, a democraţiei europene.

Impactul în rândul elevilor și profesorilor
Impactul implementării proiectului menționat:
Elevii participanți – 20 de elevi din fiecare școală parteneră au dobândit cunoștințe despre o nouă metodă de învățare și au avut șansa de a utiliza învățarea bazată pe probleme în procesul lor de instruire. Au primit instrumente cu care să descopere dezinformarea online, dezinformarea în scris, precum și videoclipurile modificate (falsuri profunde) și imaginile care creează multe confuzii cu privire la faptele și evenimentele curente. De asemenea, ei și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare interculturală și au stabilit prietenii transfrontaliere, rămânând în contact cu ajutorul rețelelor sociale.
Un alt obiectiv realizat a fost îmbunătăţirea semnificativă a abilităților digitale în domenii precum: utilizarea de dispozitive tehnologice comune, selectarea de instrumente adecvate pentru anumite sarcini și valorificarea tehnologiei pe parcursul procesului de învățare.
La rândul lor, profesorii au dobândit competențe în abordarea PBL, ca metodă a învățării bazate pe probleme și capacitatea de a elabora planuri de lecție în conformitate cu aceasta metodologie; și-au îmbunătățit abilitățile digitale în mod semnificativ, fiind capabili să creeze vodcast-uri și screencast-uri, prezentări și infografice pe o platformă de comunicare digitală; au obținut acces la o gamă largă a instituțiilor de învățământ din întreaga Europă, prin participarea la Festivalul Europei, desfășurat în luna mai în Danemarca.
Adela Baloșin și Anca Bouleanu,
Școala Gimnazială ,,Alexandru Ștefulescu”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.