Primarii, instruiţi privind acordarea unor ajutoare de sprijin agricultorilor afectaţi de secetă

119

Reprezentanţii primăriilor din judeţul Gorj au participat vineri la şedinţa de instruire privind acordarea unor ajutoare de sprijin agricultorilor care au avut de suferit de pe urma secetei din această vară. Prefectul judeţului, Claudiu Teodorescu, le-a atras atenţia primarilor asupra faptului că îl interesează foarte mult ca fermierii să ştie că pot accesa toate proiectele care se află în derulare la ora actuală. Ba mai mult i-a sfătuit pe aceştia ca la fiecare primărie să facă în aşa fel încât să existe un avizier destinat doar pentru serviciul agricol în care edilii să prezinte cetăţenilor toate măsurile şi toate beneficiile pe care Guvernul şi autorităţile locale le oferă pentru cetăţeni.

Cuantumul sprijinului financiar reprezentând ajutorul de minimis este de 100 lei/ha şi se acordă pentru suprafeţe de minim 1 hectar şi maxim 10 hectare cu culturi agricole, inclusiv, pe exploataţie. Angajaţii primăriilor spun că au în evidenţe o mulţime de agricultori, care ar putea beneficia de sprijinul financiar.
Doar două cereri pentru solicitarea acestui sprijin au fost depuse până acum la sediul DADR, pentru suprafeţe de teren foarte mici. Fermierii gorjeni sunt aşteptaţi cu documentaţia până pe data de 15 octombrie 2012. Documentaţia însemnând o copie după cererea unică de plată pe suprafaţă depusă la APIA sau adeverinţă de la primărie. Ajutorul de minimis se acordă atât fermierilor care sunt înregistraţi în evidentele APIA cu cerere unică de plată pe suprafaţă pentru anul 2012, cât şi fermierilor care nu sunt cuprinşi în aceste evidenţe pentru campania de plăţi pe suprafaţă în 2012.
„Fermierii vin la Centrele locale APIA, pe raza căreia au depus cererea de plată unică pe suprafaţă SAPS 2012 certificată prin înscrierea sintagmei conform cu originalul. Iar pentru cei care nu sunt înscrişi în evidenţa APIA trebuie să ia de la Registrul Agricol o adeverinţă care să ateste suprafaţa de teren utilizată. Cererile se depun până pe data de 15 octombrie 2012, urmând ca plata să se facă într-o singură tranşă începând cu data de 1 noiembrie”, a declarat Corina Dorobanţu, şefa APIA Gorj.
Prefectul judeţului, Claudiu Teodorescu, îi roagă pe angajaţii primăriilor şi angajaţii acestora să aibă deschidere pentru fiecare cetăţean beneficiar din localităţile acestora cu privire la informarea şi înştiinţarea despre aceste programe.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here