Comunicat USLI Gorj
Având în vedere întârzierile care se preconizează privind plata salariilor pe luna decembrie 2017 la un număr mare de școli din județul Gorj, Biroul Operativ al USLI GORJ face un apel la factorii implicați pentru a debloca situația, astfel încât toți salariații să primească sumele cuvenite. În acest sens, considerăm drept incorectă procedura prin care ISJ Gorj a ignorat prevederile Ordinului nr 4576/2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în învățământul preuniversitar de stat. Intervenția ISJ Gorj în statele de plată nu are corespondent legislativ și ca urmare poate aduce grave prejudicii sectorului de învățământ și factorilor direct implicați.
De asemenea, orice decizie în domeniu trebuie să se ia în scris și cu justificarea legală, pentru a putea respecta art. 3, alin. 4 din Ordinul 4576/2011- anexa 4, cap. II, (celebra ”bulină”), lucru pe care ISJ Gorj îl refuză de o lungă perioadă de timp. Lipsește din școli o justificare scrisă, clară și asumată, a amânării plății salariilor de către ISJ Gorj, o asemenea decizie putând fi sancționată ca atare în baza legislației în vigoare.
Biroul Operativ al USLI GORJ solicită ISJ Gorj respectarea datei de plată a salariilor pentru toți salariații, dată anunțată de MEN.
Dezavuăm ”presiunile” de orice fel și tentativele de intimidare asupra oamenilor școlii exercitate din ordinul conducerii ISJ Gorj.
Președinte, Huică Constantin