Preocupări locale – Sistemul de înştiinţare / alarmare din Tg -Jiu va fi extins în 2014

1485

svsu 2 4 5 Utilizarea simultană a internetului, telefoniei mobile, liniei analogice ori a frecvenţelor VHF-UHF, corecta recepţie a confirmării mesajelor şi citirii acestora, flexibilitatea  sistemului de înştiinţare şi alarmare   în funcţie de nivelul de autorizare şi nu în ultimul rând facilităţile de operare iată numai câteva dintre atributele noului Sistem Operativ Naţional de Înştiinţare şi Alarmare (SONIA) achiziţionat de Primăria Tg-Jiu  ce a fost pus în funcţiune anul trecut   la Tg-Jiu şi care serveşte locuitorii urbei precum  şi pe cei din localităţile componente în caz de situaţii de urgenţă.
După cum ne mărturisea inspectorul  Radu Truşcă, şeful SVSU Tg-Jiu noul sistem de alarmare şi înştiinţare a populaţiei (cel mai modern din Oltenia) are rolul de a reduce semnificativ timpul de reacţie a structurilor de urgenţă şi protecţie civilă,  precum şi o  activitate de înştiinţare-alarmare superioară a populaţiei în cazul apariţiilor situaţiilor  ce impun acest lucru. Tot de la şeful SVSU local, am aflat că sistemul  operează la ora actuală cu  un număr de 15 sirene   fiecare având   puterea de 5,5 kw şi o presiune acustică de 109 db putând fi activat chiar de pe telefonul mobil al oficialilor abilitaţi în baza unui SIM  de unde poate fi programată să funcţioneze o singura sirenă, un grup sau toate din cele aflate în componenţa sistemului, până la jumătatea anului 2014 urmând a mai fi montate alte 5 sirene de aceaşi capacitate în scopul acoperirii  zonelor deficitare din  Tg Jiu.
La final odată cu gândul nostru bun adresat autorităţilor locale pentru implicarea reală în prevenirea şi perfecţionarea procedurilor de înştiinţare-alarmare a populaţiei în cazul unor potenţiale situaţii de urgenţă, iată şi câteva dintre funcţiile Unităţii Terminale UTS amplasate şi care urmează a fi extinsă cu încă 5 unităţi până la jumătatea anului în curs:
– Înştiinţarea  se realizează prin recepţia de către autorităţile administraţiei publice locale a mesajelor de înştiinţare tip fax şi afişarea automată a acestora pe consola din cadrul sistemului.
– Avertizarea şi alarmarea care se fac de la panou sau de la distanţă prin proceduri abilitate.
– Centralizarea şi distribuţia de date, informaţii sau mesaje în reţea.
– Monitorizarea stărilor de importanţă deosebită semnalizând automat deficienţe de funcţionare ale sistemului.
– Salvarea şi arhivarea rapoartelor într-o bază de date cu posibilitatea folosirii lor ulterioare.
 Mugurel PETRESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here