Pledoarie pentru carte și lectură, la Biblioteca Județeană Gorj

756

Luni, 18 decembrie a.c., în cadrul programului național ,,Școala-altfel” dedicat activităților educative extracurriculare și extrașcolare, Biblioteca Județeană ,,Christian Tell” Gorj a primit vizita elevilor de la Liceul Teoretic Novaci și elevilor de la Colegiul Național ,,Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, însoțiți de cadrele didactice Țarfulea Tatiana, Tomescu Oana, Chiliban Denisa și Udriștoiu Vasilica – director adjunct CNTV Târgu Jiu.

Activitatea ,,Lectura, update la un nou stil de viață” din cadrul proiectului ,,Pledoarie pentru carte și lectură într-o lume digitalizată”, coordonat de Roxana Ungureanu, Anca Ștefan și Alina Firan, a început cu câteva cuvinte de bun-venit adresate tinerilor de către managerul instituției de cultură Maria-Luiza Sandu. Aceasta i-a îndemnat pe elevi și pe profesori să apeleze mereu cu încredere la serviciile și colecțiile de carte ale bibliotecii, la spațiile acesteia întotdeauna primitoare, destinate studiului și lecturării de carte și să participe la activitățile cu rol educativ.
Bibliotecarele Anca Ștefan și Roxana Ungureanu au continuat activitatea prin descrierea secțiilor Bibliotecii Județene ,,Christian Tell” Gorj, a colecțiilor enciclopedice de carte și a serviciilor moderne oferite. S-a reliefat rolul lecturii în ceea ce privește dezvoltarea personală a tinerilor, pornind de la o călătorie interioară spre una exterioară, de la transformarea gândurilor proprii în noi perspective de viață. Tinerii au fost îndrumați să privească lectura ca un exercițiu al cunoașterii, un exercițiu al înțelegerii profunde a textelor citite prin descifrarea sensurilor și semnificațiilor cuvintelor, dezvoltându-și astfel, o gândire critică ce îi va proteja pe viitor de capcanele vieții. Pledoaria pentru carte s-a încheiat cu o provocare pentru elevi: aceea de a veni la bibliotecă pentru a-și identifica genul de cărți preferate, ca apoi să-și valorifice cunoștințele acumulate în societatea în care trăiesc.
I.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here