Petiție pentru apa necesară de sărbători în Rânca

1332

Stațiunea în care cabanierii așteaptă zeci de mii de turiști în perioada următoare riscă să se sufoce în zilele de sărbătoare, chiar dacă de ieri a început să ningă și sunt toate premisele ca până la Crăciun să se poată schia. Proprietarii spațiilor de cazare se tem că vor rămâne fără apă, așa cum s-a întâmplat și în anii trecuți, iar pentru a evita o asemenea situație neplăcută au inițiat o petiție, în care solicită operatorului Aparegio să facă în așa fel încât problemele să fie cât mai puține. Cu circa două săptămâni în urmă Aparegio avertiza public cu privire la problemele din Rânca, la faptul că sunt multe pensiuni branșate ilegal și că rețeaua de canalizare e nefuncțională și că problemele nu vor fi ușor de rezolvat. Cabanierii au inițiat acum o petiție publică, pe care 127 dintre ei au semnat-o și au înaintat-o către Consiliul Județean Gorj, în speranța că vor fi băgați în seamă, problemele pe care ei le sesizează fiind puse în discuție de ani de zile.„Să luați toate măsurile necesare astfel încât să nu existe probleme în alimentarea cu apă la absolut nicio unitate de cazare/casă de vacanță din zona montană Rânca. Eventualele probleme ale sistemului de alimentare (izolare, bazine zona Novaci, decolmatare areal captare, respectare proiect de alimentare și eliminarea intervențiilor ad-hoc în zona de captare ori la ramificații, țeava alimentare aeriană, alte segmente de pe traseu neizolate) sunt transparente pentru noi ca și clienți finali, fiind exclusiv în sarcina dumneavoastră în relația cu cele două primării/Consiliul Județean Gorj de la care ați preluat sistemul de alimentare. Ca societate comercială care doriți să aveți o relație funcțională cu proprietarii din zona Rânca, considerăm inoportună și inacceptabilă abordarea prin care ne avertizați că nu veți livra apă, din motive care nu ne sunt imputabile nouă, clienților, în loc să acționați cât încă mai permit condițiile meteo pentru a remedia eventualele probleme ce vă sunt cunoscute de cel puțin un an de zile”, se arată în petiția cabanierilor din Rânca.Mesajul lor a fost preluat și transmis și de liderul USR Gorj, Radu Miruță, proprietar de cabană în stațiune și unul dintre cei care au militat în ultimii ani pentru rezolvarea legală a problemelor legate de alimentarea cu apă și canalizare din Rânca. „Dacă responsabilii din aceste instituții rămân indiferenți știindu-se vinovați, este prețul pe care îl vor plăti când furia celor 100.000 de oameni rămași în stațiune fără apă le va cere demisiile și poate chiar mai mult. La Rânca, unde apa pică de pe versanți, de ani de zile adesea aceasta nu ajunge la proprietari. Motivele sunt diverse, toate însă țin de responsabili fără viziune și de interese financiare, care chiar mari fiind, rămân mărunte în comparație cu ce s-ar putea face la Rânca. Ani de zile s-au făcut lucrări în bătaie de joc, s-au semnat recepții în același mod, s-au plătit bani mulți pe aceste manțocăreli, s-au făcut că plouă când alte entități transportă prin rețeaua publică ,,propria aducțiune”, când fiecare a umblat cum a vrut la vanele de ramificații, când bazinele neizolate îngheață, când sitele de captare sunt colmatate, când țeava ce trebuia îngropată este aeriană și îngheață și multe alte probleme ce țin doar de o bună administrare. Dacă tot nu ajutați investitorii de la Rânca de zeci de ani, asigurați-le măcar apa pe care o tot solicită să o plătească”, spune Miruță, unul dintre puținii politicieni din județ care vorbește deschis despre problemele existente în stațiunea considerată „Sinaia Olteniei”.La începutul lunii Aparegio a confirmat că și iarna care urmează va fi una cu probleme pentru cabanieri, lucru care i-a și iritat pe aceștia. „După perioada prelungită de secetă din acest an, ce va fi urmată de perioada de iarnă(îngheț), un efect iminent va fi diminuarea debitelor preluate în sistemul de alimentare cu apă. Urmare este fluctuația debitelor pe rețeaua de distribuție la nivelul operatorului SC Aparegio Gorj SA – Centrul de Exploatare și Distribuție Novaci. Distribuţia apei se va face după un program propus de operator şi aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, program ce va fi adus la cunoştinţa utilizatorilor în timp util, prin mijloace adecvate (mass-media). Pentru perioada în care operatorul APAREGIO GORJ SA nu poate asigura debitul de apă necesar, utilizatorii își vor asigura necesarul de apă prin înmagazinarea apei în bazine proprii sau din surse proprii”, a transmis Aparegio la începutul lunii.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here