Peste 780.000 de lei, cheltuiţi cu persoanele cu handicap din Târgu-Jiu

303

Direcţia Publică de Protecţie Socială (DPPS) Târgu-Jiu a reuşit, săptămâna trecută, achitarea plăţilor aferente lunii februarie către toţi asistenţii personali şi către persoanele din municipiu care primesc indemnizaţie de însoţitor al persoanelor cu handicap.

780.844 de lei! Aceasta a fost suma aferentă lunii februarie care a fost virată săptămâna trecută în conturi ori prin mandate poştale beneficiarilor din Târgu-Jiu de indemnizaţii de însoţitor al persoanelor cu handicap ori pentru asistenţii personali. “Am încheiat plăţile şi suntem la zi cu sumele achitate asistenţilor personali şi beneficiarilor de indemnizaţii de însoţitor pentru persoanele cu handicap, aflaţi în evidenţa noastră. Astfel, s-au făcut plăţi în valoare de 430.804 de lei pentru 270 de asistenţi personali aflaţi în plată şi 350.040 de lei către 362 de beneficiari care primesc indemnizaţie”, a declarat Lavinia Petriţa, purtător de cuvânt în cadrul Primăriei Municipiului Târgu-Jiu.
Posturile totale aprobate pentru aceste două categorii de persoane de către Consiliul Local Târgu-Jiu sunt de 650 de locuri, în prezent, la nivelul municipiului existând 632 de asistenţi şi însoţitori.
Potrivit Legii nr. 448/2006 republicată, persoana cu handicap grav are dreptul la un asistent personal, iar părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, adulţii cu handicap, ori reprezentanţii legali ai acestora, pot opta între asistent personal şi primirea unei indemnizaţii lunare. Asistentul personal al persoanei cu handicap grav este persoana care supraveghează, acordă asistenţă şi îngrijire bolnavului, pe baza planului de recuperare pentru copilul cu handicap, respectiv planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap, elaborat de comisiile de expertiză medicală pentru persoanele cu handicap. Contractul de muncă al asistentului personal sau dispoziţiile de indemnizaţie se încheie cu primarul localităţii de domiciliu, sau, după caz, de reşedinţă a persoanei cu handicap grav, în maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii. Necesitatea existenţei unui asistent personal pentru o persoană cu handicap grav este stabilită de către Comisia de expertiză medicală a persoanelor cu handicap prin emiterea certificatelor pe tipuri de handicap. Conform normelor legale în vigoare, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să prevadă şi să garanteze în bugetul local sumele necesare din care să se suporte salarizarea, precum şi celelalte drepturi cuvenite asistentului personal.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here