Circa 550 de elevi din judeţul Gorj au participat sâmbăta trecută la faza judeţeană a Olimpiadei Naţionale de Lingvistică. Primele rezultate au fost deja afişate pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj.
Faza judeţeană a Olimpiadei de Lingvistică s-a desfăşurat la Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” din Târgu-Jiu. Proba de concurs s-a desfăşurat pe parcursul a 3 ore, iar evaluarea concurenţilor s-a făcut pe baza unor subiecte unice, transmise fiecărui inspectorat şcolar, de către inspectorii generali din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale. Olimpiada s-a desfăşurat pe trei secţiuni: de antrenament, pentru elevii claselor a V-a şi a VI-a, de exerciţiu, pentru elevii claselor a VII-a şi a VIII-a, şi de performanţă, pentru elevii de nivel liceal. La secţiunea de performanţă, premiul I a revenit elevului Stochiţoiu Radu Dumitru (clasa a XII-a, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu), premiul II i-a fost acordat elevei Anghelache Alexandra (clasa a X-a, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu) iar premiul III i-a revenit elevei Işfan Ioana (clasa a X-a, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu). La secţiunea de exerciţiu au fost acordate două premii: premiul II – Ştiucă Roxana (clasa a VIII-a, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu) şi premiul III – Boban Ştefana (clasa a VIII-a, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu). La secţiunea de antrenament, premiul I a revenit elevilor Dobrotă Maria Angela (clasa a V-a, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu) şi Balan Tribus Leon Roland (clasa a VI-a, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu); premiul II a revenit elevilor Nioată Alexandra (clasa a V-a, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu) şi Rosca Ruxandra (clasa a VI-a, Şcoala Gimnazială Nr. 3 Rovinari) iar premiul III a fost acordat elevilor Vîlceanu Ştefania (clasa a V-a, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu) şi Guţoiu Alexandru (Şcoala Gimnazială Nr. 1 Motru). La aceeaşi secţiune au mai fost acordate şi cinci menţiuni. La etapa naţională, la fiecare secţiune, vor participa din fiecare judeţ câte doi elevi. Olimpiada de Lingvistică are ca obiectiv descoperirea şi înţelegerea algoritmului lingvistic în baza căruia se dezvoltă competenţa de comunicare lingvistică, indiferent de idiom, şi asigură, prin cele trei secţiuni, abordarea transdisciplinară a comunicării (lingvistice şi culturale), antrenând elevii într-o competiţie bazată pe logică, analogie şi conexiuni culturale.
Roxana Lupu