Peste 16.400 gorjeni şi-au activat cardurile de sănătate

521

Cardul naţional de sănătate va fi utilizat începând din luna februarie. Până atunci, însă, asiguraţii trebuie să meargă la medic şi să-şi activeze cardurile. La ora actuală, la nivelul judeţului Gorj sunt active 16.446 carduri. Gorjenii care încă nu au intrat în posesia acestora sunt aşteptaţi la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj pentru a le ridica.

Peste 245.000 de carduri de sănătate au fost distribuite în judeţul Gorj, alte câteva mii aşteptând să fie ridicate de la sediul CJAS. Cardul naţional de asigurări de sănătate se eliberează titularului în baza actului de identitate şi a semnăturii acestuia sau reprezentantului legal al acestor persoane în baza actului de identitate şi declaraţiei pe propria răspundere. Eliberarea cardului se face la sediul CJAS Gorj, strada Prahova nr. 5, Târgu-Jiu, de luni până joi, în intervalul orar 08:30 – 14:00. Ridicarea cardului naţional de sănătate de la sediul CJAS Gorj se va face până la data comunicării obligativităţii utilizării cardului naţional de asigurări de sănătate. Lista asiguraţilor ale căror carduri au fost returnate de Poşta Română este publicată pe site-ul www.cnas.ro/casgorj.
Persoanele asigurate care nu au primit cardul şi nu se regăsesc pe aceste liste vor fi informate ulterior privind modalitatea de a intra în posesia cardurilor.

Peste 16.000 de carduri active
Gorjenii nu s-au prea grăbit să îşi activeze cardurile de sănătate, cel puţin aşa reiese din datele furnizate de reprezentanţii CJAS. „Până la ora actuală avem 16.446 carduri  active, deci iniţializate. În februarie va începe utilizarea lor şi probabil va exista şi o perioadă de testare”, a precizat Daniel Bondoc, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj.
Utilizarea cardului reprezintă dovada că asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale.
În acest fel se validează serviciul de care a beneficiat, în vederea decontării din fondul de asigurări sociale de sănătate.
Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară utilizarea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate. Cardul de sănătate  va asigura accesul la servicii medicale pe teritoriul României.
Pentru servicii medicale devenite necesare în timpul şederii temporare pe teritoriul unei ţări din spaţiul UE/SEE/Elveţia, asiguratul poate solicita  la casa de asigurări eliberarea unui card european de sanatate (CEASS).
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here