Peste 1000 de elevi din Gorj riscă să rămână cu mediile neîncheiate

1266

Circa 65.000 de elevi din toată țara se află în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pentru semestrul I al acestui an școlar. Printre aceștia se numără și 1007 elevi din județul Gorj.

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Gorj, datele transmise de unitățile școlare din județ arată că majoritatea celor care riscă să rămână cu mediile neîncheiate sunt elevi de liceu sau gimnaziu. ,,La nivelul județului Gorj au fost identificați 1007 elevi cărora nu li se poate încheia situația școlară, după cum urmează: Primar – 171, Gimnazial – 333, Liceal – 353, Profesional – 92 și Postliceal – 58”, a precizat Dana Constantinescu, purtătorul de cuvânt al IȘJ Gorj.
La începutul acestei săptămâni, ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a anunțat că, conform datelor transmise de către unitățile școlare, prin intermediul inspectoratelor școlare județene/ISMB, se estimează că, la nivel național, un număr de circa 65.000 de elevi se află în situație de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de acces la resursele tehnologice – factor principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc.. Asta în condițiile în care, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000.

Măsuri anunțate: activități remediale, prelungirea perioadei de încheiere a mediilor sau încheierea acestora cu doar două note
Ministerul Educației a anunțat și o serie de măsuri identificate ca fiind necesare pentru soluționarea acestei probleme. Una dintre acestea este desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice. O altă măsură anunțată este prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea. Cea de-a treia măsură se referă la posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.

CNE: ,,Programele remediale reprezintă o datorie a Ministerului Educaţiei!”
Consiliul Național al Elevilor (CNE) a anunțat, ieri, că solicită Ministerului Educaţiei realizarea, în regim de urgenţă, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfăşurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unităţile de învăţământ. ,,Conform datelor furnizate de către Ministerul Educaţiei în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situaţia de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata şcolii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizaţi se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei. Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei realizarea, în regim de urgenţă, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfăşurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unităţile de învăţământ. În plus, considerăm că este absolut necesar ca modul de desfăşurare al orelor remediale, precum şi conţinutul şi frecvenţa acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi şi profesori, în funcţie de nevoile specifice de învăţare ale elevilor (…) În ceea ce priveşte încheierea mediilor, măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conţinuturile din programa şcolară”, se arată într-un comunicat de presă al CNE. ,,Educaţia remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putinţă, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale şi pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educaţiei trebuie să acţioneze cu celeritate, respectând drepturile şi având în vedere interesul superior al elevilor! Educaţia trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educaţie”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele CNE. Reprezentanții elevilor din România au mai cerut ca Ministerul Educaţiei să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naţionale, incluzând data desfăşurării şi conţinuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here