Pentru a nu-și lăsa pe jos odrasla / Sindicalistul Iovan s-a întronat abuziv și șef peste transportul salariaților SE Turceni

1011

Eugen Iovan, președintele Sindicatului “Energia” din cadrul Sucursalei Electrocentrale (SE) Turceni, președinte al unui CAR înființat în cadrul structurii Complexului Energetic Oltenia, taie și spânzură în unitatea energetică, călcând în picioare autoritatea conducerii unității și a șefilor de birouri de aici. De la sine putere și fără teamă că va fi acuzat de abuz în serviciu, Iovan și-a arogat astfel, pe 17 martie, și calitatea de șef Birou Administrativ, dând dispoziție, în calitate de lider de sindicat, șefului de Autobază TPU Drobeta și șoferului unui autobuz să plece doar cu o parte din salariații navetiști de pe platforma SE Turceni. Asta pentru simplul motiv că fiica sa și alți acoliți de-ai acestuia nu puteau urca în autocarul care pleca la ora 19.30, în acea zi, pe ruta Turceni-Craiova. Iovan, abuzând de poziția sa în cadrul unității, a impus celor în serviciu să trimită autobuzul cu patru ore mai devreme, decât programul stabilit la vârful CEO și al Sucursalei, lăsând pe jos peste 30 de persoane. Șocant este că deși abuzul lui Iovan a ajuns la urechile conducerii SE Turceni și a CEO, cei care ar fi trebuit să pedepsească intervenția penală a liderului de sindicat au preferat doar să dea din umeri și să ignore deciziile Biroului Administrativ care răspunde de transportul salariaților de aici.

Liderul Sindicatului “Energia” Turceni nu este la primul abuz și subminare a autorității sucursalei, faptele “de vitejie” ale lui Eugen Iovan, interesat doar să-și promoveze acoliții, membrii familiei și rubedeniile în posturi călduțe, au făcut obiectul mai multor materiale de presă în ultimii ani. Interesat doar să-și păstreze influența la nivelul sucursalei și chiar la vârful CEO, Iovan care consideră că doar el poate numi sau destitui șefi la SE Turceni și chiar la CEO, intervenind chiar și în activitatea altor sindicate cu scopul de a le dezbina, liderul sindical a comis însă un abuz pe care organele de anchetă ar trebui să le cerceteze, autosesizându-se în acest caz, faptele penale ale respectivului fiind balamate de zeci de salariați.

Iovan, șef la “Transpoarte”!
Pentru a înțelege mai bine, cum a încălcat legea sindicalistul “Energia”, aducem în atenție o decizie a SE Turceni, aprobată de CEO, privind graficul de lucru al angajaților acestei sucursale în perioada cuprinsă între 9 februarie și 24 martie 2016. Decizia numărul 2019, din 9 februarie 2016, dar și decizia nr. 5473 din 11 martie 2016 stabilesc astfel graficul de lucru al angajaților de la Turceni, bazat pe orele de recuperare pentru prima de Crăciun, dar și șomajul tehnic pe luna martie. Pe baza acestor decizii, Biroul Administrativ condus de Răzvan Vultureanu, în colaborare cu șeful Autobazei de aici, Petrică Popescu, au întocmit un program de plecare și sosire a mijloacelor de transport care duc și aduc salariații la muncă, în perioada respectivă. Mai exact, s-a stabilit cu exactitate câte autobuze pleacă zilnic de pe platforma de la Turceni, cu câți salariați, dar și orele la care se pleacă, conform deciziilor în cauză.
De altfel, pentru data de 17 martie, de pe platforma SE Turceni erau programate patru mijloace de transport pentru toate rutele aprobate de administrația sucursalei. Pentru ruta Turceni-Craiova era programat un singur mijloc de transport, adică un autobuz, care ar fi trebuit să plece din stație la ora 19.50.
Mijlocul de transport în cauză trebuia să primească peste 30 de salariați și să-i ducă la destinație, în autobuz nefiind voie să fie primiți și salariați pentru alte rute care nu erau cuprinși în grafic.

Fiica liderului nu putea să fie lăsată pe jos de tăticu’
În jurul orei 15.45, în data de 17 martie, pe peronul de la SE Turceni și-a făcut apariția însă fiica lui Iovan, angajată a sindicatului condus de tatăl său, care nu era programată pentru transportul de la Craiova, locul în care domiciliază respectiva. Alături de odrasla lui Iovan, își mai fac apariția în stație și alți acoliți de-ai tatălui acesteia și rubedenii de-ale liderului de sindicat. Subliniem că cele aproape 20 de persoane nu erau programate să plece cu autobuzul în acea zi spre Craiova nici măcar la orele 19.50 când era programat autobuzul să părăsească sucursala.
Înainte cu un sfert de oră ca fiica lui Iovan și gașca de acoliți ai acestuia să-și facă apariția în stație, liderul de sindicat a făcut un scandal monstru pe platformă, umilind angajații Biroului Administrativ al SE Turceni pentru simplul motiv că nu pleca la ora 16.00 niciun autobuz spre Craiova.

Sindicalistul-șef, cu poalele-n cap!
În stilul caracteristic, Iovan a intrat val vârtej peste salariații de la Administrativ și le-a impus să trimită rapid autobuzul programat pentru 19.50 la Craiova atunci pe loc, fără să explice de ce vrea asta. Degeaba i-au explicat salariații de la acest birou că nici măcar ei nu pot trece peste decizia SE Turceni, privind graficul de plecări, dar și că nu are o motivație întemeiată pentru a trimite autobuzul cu patru ore mai devreme spre Craiova, deoarece restul salariaților rămân pe jos, Iovan nu a vrut să priceapă nimic. Mai mult, a început să amenințe atât în biroul respectiv, cât și pe platformă că va tăia și spânzura la adresa celor care nu se supun ordinelor sale. Liderul sindical nu s-a limitat în a amenința, ci s-a urcat în autobuzul, garat, pentru Craiova și l-a forțat pe conducătorul auto, Marius Dragomir, și pe șeful de Autobază, Popescu Petrică, să tragă mijlocul de transport la peron ca să plece la Craiova la orele 16.00. Acesta a spus sus și tare respectivilor că el confirmă cursa în speță, anunțând că-l doare în “tur” de funcționarii Biroului Administrativ și de salariații care rămâneau pe jos, la orele 19.30.
De altfel, Popescu Petrică, șeful Autobazei, confirmă cele întâmplate, anunțând că a fost determinat să se supună cererii lui Iovan, după ce acesta s-a certat destul de serios cu angajații Biroului Administrativ al SE Turceni. Omul recunoaște că nu i se subordonează deloc lui Iovan și că ar fi trebuit să facă doar ce i-a cerut angajatorul, în speță conducerea SE Turceni, dar urmare a celor întâmplate a acceptat ca acea cursă să se plece mai repede.
“Da, este adevărat, au fost niște presiuni, și niște certuri ale domnului Iovan, în ziua respectivă.. Nu știu ce să vă spun, domnul Iovan nu este șeful meu, noi facem ce spun cei de la Biroul Administrativ.. Da, știu de grafic, dar s-a întâmplat la cererea domnului Iovan. A fost o ceartă acolo la Biroul Administrativ, pe linie sindicală”, a mai explicat, vizibil încurcat șeful Autobazei, care nu a vrut să spună dacă gestul liderului sindical a fost sau nu un abuz.

Autobuzul MH-85-TDU pleacă cu clica sindicalistului
De altfel, este un lucru cert că scandalul făcut, cu intenție, de către Iovan are efectul scontat asupra angajaților care își încalcă fișa postului și atribuțiunile de serviciu pentru a-i face pe plac liderului de sindicat. Drept urmare, autobuzul spre Craiova pleacă liniștit, pe 17 martie, la ora 16.00. Șoferul fusese amenințat de Iovan să pornească motorul, asta și pentru că șeful său, Popescu, a dat din umeri la cererea lui Iovan. Șoferul, plătit de firma privată din Mehedinți, este obligat să facă ce a zis Iovan. La ora 17.00, în Biroul Administrativ și-au făcut însă apariția cei peste 30 de angajați, programați pentru transportul de Craiova de la ora 19.50. Oamenii aflaseră de pe platformă ce scandal provocase Iovan, dar și faptul că acesta a îngenunchiat șoferul de autobuz, șeful de Autobază și funcționarii Biroului Administrativ decizând cu de la sine putere ca un autobuz să plece cu cine a dorit acesta.

Abuzul, reclamat la directorul Stănculescu!
Puși să dea explicații în fața salariaților nemulțumiți, atât șeful Biroului Administrativ, cât și subalternii acestuia, au sesizat, în acel moment, conducerea SE Turceni de cele întâmplate. Mai exact, directorul SE Turceni, Cătălin Stănculescu, dar și Valentina Trofin, șeful de Departament Resurse Umane și Administrativ, sunt anunțați verbal de cei trei angajați ai Biroului Administrativ de abuzul făcut de Iovan în data de 17 martie 2016.
Stănculescu și Trofin nu au considerat că trebuie să-l cheme la discuții pe Iovan, ci au decis să rezolve problema creată de acesta, apelând la tot felul de artificii pentru a duce oamenii lăsați pe jos către casele lor, la Craiova.

Directorul SE Turceni, transportator pentru navetiștii de Craiova
De altfel, însuși directorul Stănculescu a luat chiar 2-3 salariați cu mașina sucursalei care îl ducea și pe el cu șofer acasă, la Craiova, iar funcționarii Biroului Administrativ au apelat la alți colegi să-i ducă, pe săracii oameni, cu mașinile lor spre Bănie.
Pentru restul salariaților rămași pe drumuri s-a programat un microbuz, despre care nu se știe cine va suporta costul motorinei, fiind creat un prejudiciu unității urmare a abuzului lui Iovan, salariații respectivi fiind duși spre Craiova la ora, corectă, 19.50.
Din păcate, împotriva lui Iovan nici până în prezent nu s-a luat vreo măsură de către conducerea unității ori de către responsabilii de la CEO, abuzul său fiind trecut cu vederea pentru a se asigura liniștea în complex.

Iovan, ca șamponul cu balsam
În prezent, Iovan ocupă două funcții la SE Turceni în același timp, lucru nu tocmai corect. El este președinte de sindicat și președinte al CAR-ului SE Turceni. Mai mult, acesta râvnește și la poziția ocupată în prezent de Nanu Mic, sindicalistul de la Craiova, dorind să devină și vicepreședinte al Federației Univers, poziție pentru care va fi plătit lunar cu cel puțin 7000 de lei.
Aflați la Consiliul Federal, colegii lui Iovan au fost sfătuiți să-l susțină în funcție pe liderul “Energia”, deoarece Aurel Nanu Mic urmează să fie înlocuit din funcție. Deși locul în cauză i-ar reveni unui sindicalist de la SE Craiova, Iovan trage sforile să ocupe el cea de-a treia funcție, menită să-i mențină sfera de infuență sindicală și abuzurile făcute asupra salariaților, deocamdată netaxate de organele penale.
Anamaria Stoica

5 COMENTARII

  1. In cadrul intilnirii dintre conducerea ELCFU Motru si salariatii sectiei CFU Turceni, pentru analizarea comportamentului sefului de sectie Nanut Constantin, Iovan nu i- a lasat pe oameni sa spuna adevarul in legatura cu acest Nanut,. Iovan il sustine pe Nanut din mai multe considerente, unul dintre acestea fiind faptul ca fata lui este angajata la Sectia CFU Turceni, fara ca aceasta sa se prezinte la locul de munca. Iovan nu s-a luptat degeaba pentru ca a reusit sa- salveze pe Nanut. Ca sa le fie bine, borfasii trebuie sa se sustina intre ei.

  2. Acest individ a avut angajata ( doar pe statele de plata ) timp de mai bine de doi ani , in directa subordine a sa ! Acest fapt cade sub incidenta ” conflictului de interese ” , cine sa verifice !? A dus cu jeapca liderasi de sectii pentru a fii ” pus ” presedinte ” de CAR cu o remunetatie de 5000 lei / luna !! Si- a apatat finul , un cleptoman care fura pe rupte din societate ! Si- a promovat feciorul sef de atelier fara concurs ! Un caz hilar : la examen nu s- a prezentat , s- a amanat concursul , desi avea un candidat , dupa un timp ” probabil” s- a reluat examenul , unde a participat doar fisu ! Despre ce vorbim noi !? Un mafiot local tinut de niste incompetentii !!

  3. ACEST IMPOSTOR IOVAN PELINGA FAPTUL CA EL A DECIS INTODEAUNA CINE PRIMESTE CLASE DE SALARIZARE CI CITE,AL A DECIS CINE ESTE PROMOVAT PE FUNCTII DE CONDUCERE,EL EL A FOST CEL CARE A HOTARIT ANGAJARILE NELEGALE CARE S-AU FACUT IN CENTRALA TURCENI.ACEST PROSTAVAN A DAT CU SUBSEMNATUL LA POLITIE PENTRU TRANSPORTUL SALARIATIILOR CU AUTOBUZURILE LA VOT .S-A ANGAJAT TOATA FAMILIA SI RUBEDENIILE DECI CU ALTE CUVINTE EL CONDUCE CENTRALA TURCENI.IOVAN ESTE PROST,OBRAZNIC SI NESIMTIT.TREBUIE NEAPARAT CINE ESTE IN DREPT SA O FACA SA-L DEA AFARA LA CITE ABUZURI A FACUT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here