Pentru a nu li se suspenda drepturile / Asistenţii maternali, aşteptaţi cu cererile la AJPIS Gorj

469

Gorjenii care încasează alocaţii de plasament au luat cu asalt în aceste zile Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecție Socială (AJPIS). Termenul limită pentru depunerea unei cereri cu lista copiilor aflați în plasament este 8 noiembrie.

Asistenţii maternali din Gorj riscă suspendarea drepturilor de încasare a alocaţiilor de plasament dacă, până cel târziu, la finele acestei săptămâni, nu depun la AJPIS Gorj o cerere, însoţită de lista copiilor aflaţi în plasament. Acest lucru se datorează faptului că s-a modificat procedura de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament. Beneficiarilor gorjeni care nu se conformează noilor prevederi legale, li se suspendă plata alocaţiei până la prezentarea dosarului.
“Numărul total de beneficiari de alocaţie de plasament în judeţul Gorj este de 376. La această dată, au fost depuse deja un număr de 336 de cereri pentru acordarea alocaţiei de plasament, urmând ca până la data limită, respectiv până la 8 noiembrie, să fie depuse şi restul cererilor. AJPIS Gorj a transmis tuturor beneficiarilor încă din data de 1 octombrie modelul de cerere pentru acordarea alocaţiei de plasament, însoţit de lista copiilor aflaţi în plasament / plasament în regim de urgenţă / tutelă”, a declarat Viorica Roşianu, directorul executiv al AJPIS Gorj.

Procedură nouă
Noua procedură a intrat în vigoare în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1773/2015 din 19 august 2015 privind aprobarea procedurii de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, în vederea menţinerii dreptului de alocaţie. Potrivit noii proceduri legale, cererea trebuie însoţită de copia actului de identitate al beneficiarului, copii după certificatele de naştere ale copiilor ori ale actelor de identitate ale acestora, în cazul în care copiii au împlinit vârsta de 14 ani. După caz, la cerere mai trebuie ataşate copia hotărârii comisiei pentru protecţia copilului ori a instanţei de judecată, dispoziţia conducătorului direcţiei generale, certificatul de încadrare în grad de handicap, în cazul copilului cu dizabilităţi, şi dovada continuării studiilor la o formă de învăţământ de zi, eliberată de unitatea de învăţământ la care urmează cursurile, pentru tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani.
Monitorizarea modului în care este pusă în aplicare măsura plasamentului copilului la persoana/familia/asistentul maternal sau într-un serviciu de tip rezidenţial al unui organism privat acreditat, care beneficiază de alocaţie lunară de plasament, se realizează conform prevederilor art. 73 din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În acest scop, direcţia generală sau, după caz, organismul privat acreditat din unitatea administrativ-teritorială în care este plasat copilul, prin personal propriu ori, după caz, contractat, efectuează vizite de monitorizare anunţate şi neanunţate, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la domiciliul persoanei/familiei/asistentului maternal la care este plasat copilul ori, după caz, la sediul serviciului rezidenţial al organismului privat acreditat. Vizitele de monitorizare se pot realiza în colaborare cu serviciul public de asistenţă socială în a cărui rază de competenţă se află domiciliul acestora.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here