Pe varianta de ocolire a municipiului, Material unicat, folosit la podul de peste Jiu din zona CET

318

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu este realizată într-un procent de aproximativ 20%. Se lucrează intens, după cum confirmă reprezentanții Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu. La podul de peste Jiu, din zona CET s-a montat, la începutul acestei săptămâni, un tablier metalic, de tip „corten” – material unicat în județul nostru, neavând nevoie de lucrări de întreținere periodice. De asemenea, peste râul Șușița, în zona Bălești au fost terminate pilele podului și culeele.

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin lucrari pod centru (1)Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.

20% din lucrări, finalizate
Construcţia Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu a demarat anul trecut. „La ora actuală, procentul de realizare a variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu este 20%. La kilometrul 0+500, în lucrari pod centru (3)zona CET Romanești, la podul de peste Jiu s-a folosit un material unicat, tăblier medalic tip „corten” – material unicat în județul nostru, neavând nevoie de lucrări de întreținere periodice. De asemenea, au fost terminate pilele și culeele peste râul Șușița, în zona Bălești”, a explicat Cristi Tudor, reprezentantul Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu.
Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile lucrari pod centru (4)între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.
lucrari pod centru (6)Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here