Pe timp de criză – Consiliul Judeţean Gorj continuă investiţiile în infrastructură

245

tarculestiConducerea Consiliului Judeţean (CJ) Gorj nu a cedat în faza crizei financiare şi a făcut toate eforturile să continue investiţiile începute încă de anul trecut în infrastructura judeţeană sau chiar reabilitări începute în anul curent. Angajaţii din cadrul Direcţiei Tehnico-Economice, cei ai Serviciului Drumuri Publice, în frunte cu şeful CJ Gorj, Ion Călinoiu, se preocupă în continuare de starea drumurilor din judeţul nostru, în ciuda crizei financiare care a cuprins întreg judeţul.

Astfel, au fost continuate investiţiile, modernizările şi consolidările începute în urmă cu un an de zile, au fost chiar încheiate în urmă cu câteva luni, iar alte investiţii au fost demarate chiar la începutul anului 2010.

Un exemplu ar fi investiţia începută în toamna lui 2009 şi încheiată în vara lui 2010 de consolidare terasamente pe DJ 674 A la km 18+900 în zona satului Ţârculeşti din comuna Dăneşti. “Această consolidare era deosebit de importantă deoarece exista pericolul întreruperii circulaţiei. Am demarat lucrarea în urma primirii unor serii de sesizări că zona reprezintă un adevărat pericol, existând posibilitatea producerii unor alunecări de teren. Anul trecut, din fericire, am prins această lucrare în bugetul propriu al instituţiei şi am finalizat-o în vara acestui an”, a declarat Cornel Cimpoieru, şef Serviciu Drumuri Publice din cadrul CJ Gorj.

Lucrarea a fost făcută în totalitate din fondurile CJ, având o valoare de circa 980.000 de lei. În aceasta au intrat lucrări de consolidare a terasamentelor, refacerii părţii carosabile şi a şanţurilor aferente drumului. Firma constructoare a realizat şi reparaţii de refacere a părţii carosabile, au construit un număr de cinci accese în curţi şi au făcut şanţuri dalat care astfel elimină riscul producerii alunecărilor de teren.

Consolidări şi la Schela

schelaAlte două investiţii făcute tot din bugetul propriu al Consiliului Judeţean Gorj au fost consolidări de terasamente în comuna Schela, pe DJ 664, la km 11 şi km 12. Valoarea acestei investiţii este de aproape 380.000 de lei, iar lucrările s-au încheiat în decurs de doar câteva luni de zile şi au constat în consolidarea terasamentelor, podeţe noi, refacerea drumului şi amenajarea de şanţuri dalate. “Licitaţia s-a ţinut la sediul instituţiei noastre şi investiţia era absolut necesară la Schela deoarece aveam deja o alunecare de teren activă care punea în pericol circulaţia rutieră. În timpul efectuării lucrărilor, circulaţia nu a fost oprită, maşinile având un spaţiu de a trece de trei metri”, a spus Cimpoieru. Tot acesta a adăugat că investiţia a fost una dintre cele prioritare, nevoia de reabilitare fiind observată în urma deplasărilor în teren ale specialiştilor Direcţiei Tehnico-Economice, şi a sesizărilor făcute de către cetăţeni către CJ şi chiar către Consiliul Local Schela.

pod1Faţă de lucrarea de la Ţârculeşti, în cazul celor două terasamente realizate la Schela deosebirea a fost că în ultima locaţie s-a ales o soluţie mai simplă. Astfel, s-a realizat un zid de sprijin de greutate în patru tronsoane, cu o durată de execuţie minimă.

Podul de la Peştera Muierilor, o investiţie frumoasă şi utilă

O prioritate de reabilitare pentru conducerea CJ Gorj a fost asigurarea accesului de la DJJ 665 către Peştera Muierilor, obiectiv turistic cu deosebită importanţă la nivelul judeţului nostru. Până în anul 2009, exista în zona respectivă un pod pe care nu puteau trece decât pietoni. Realizarea unui nou pod a durat circa opt luni de zile, iar valoarea lucrărilor a fost de 750.000 de lei, bani proveniţi din bugetul propriu al instituţiei.

“Turiştii erau nevoiţi să-şi lase maşinile şi să meargă până în apropierea obiectivului turistic pe jos mai bine de un kilometru. Acum, am realizat un nou pod dar şi câteva zeci de locuri de parcare pentru vizitatori. Podul a fost realizat din elemente metalice de tip tubosider. Dacă făceam acel pod din beton armat, preţul ar fi fost de trei ori mai ridicat şi probabil nu ar fi ieşit cu o estetică atât de impresionantă”, a declarat şeful Serviciului Drumuri Publice.

pod3Tot în zona cu pricina, CJ Gorj a investit şi în reabilitarea unui drum ce se desprinde din DJ 665, pe o lungime de 2,5 kilometri. Reabilitarea la acesta a durat circa două luni de zile şi a constat în lucrări de întreţinere realizate pe contract cadru.

Aceste lucrări au o garanţie de un an de zile, iar prin contract, constructorul este obligat să intervină dacă apar probleme.

Drumul de sub munte, un vis împlinit

Investiţie de mai mare anvergură pentru CJ Gorj a fost reabilitarea drumului de sub munte, respectiv DJ 665, drum ce leagă municipiul Târgu-Jiu de zona montană, Crasna, Novaci şi Baia de Fier. Lucrările au fost realizate pe fonduri dj 665europene şi au debutat în prima perioadă a anului trecut, durata de execuţie a investiţiei fiind de 24 de luni. Reprezentantul CJ Gorj a spus că investiţia este realizată deja în proporţie de 80% şi se va încheia la termenul din contract.

Conform contractului de lucrări, valoarea investiţiei de reabilitare a DJ 665, km 0+000 – 54+500 şi DJ 675 C km 0+000 – 4+300, este de 43.800.000 de lei, fără TVA. Zona în care aceste drumuri sunt amplasate este una cu potenţial turistic şi care, prin refacerea infrastructurii de acces, s-ar putea dezvolta şi mai mult. Valoarea lucrărilor realizate până la ora actuală din această investiţie este de 35.635.559 de lei fără TVA.

Cornel Cimpoieru, şeful Serviciului Drumuri Publice, a mai spus că instituţia pe care o reprezintă, a investit în perioada 1 ianuarie – 18 octombrie 2010, suma de 13.388.463 de lei în cheltuieli cu materiale de întreţinere pentru reţeaua judeţeană de drumuri, şi alte 4.904.809 lei pentru investiţiile din infrastructura judeţului Gorj.

Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here