Parteneriat pentru modernizarea infrastructurii educaționale din mediul rural

304

Ministerul Educaţiei a încheiat un protocol cu Uniunea Arhitecţilor din România pentru întocmirea a 15 proiecte-pilot de modernizare a infrastructurii educaţionale preuniversitare din mediul rural.

Cele 15 proiecte-pilot presupun întocmirea unor planuri arhitectonice şi rezolvarea problemelor din punct de vedere legal, astfel încât primăriile să primească, în aproximativ 4 luni, proiectul de modernizare a şcolii. ”Doar 2% din spaţiile destinate şcolilor sunt construite după 1990, în rest, majoritatea sunt construite înainte de 1970, fiind încă în funcţiune şcoli ridicate pe vremea lui Spiru Haret. Aceste 15 proiecte-pilot presupun întocmirea unor planuri arhitectonice şi rezolvarea problemelor din punct de vedere legal, astfel încât primăriile să primească, în aproximativ 4 luni, de-a gata, proiectul de modernizare a şcolii. Proiectele vor presupune, în unele cazuri, demolarea construcţiei vechi şi construirea unei noi clădiri, identificarea terenului şi ridicarea unor noi imobile, extinderea unor săli de clasă şi grupuri sanitare sau reparaţii la nivel de acoperiş”, a declarat Gheorghe Pătraşcu, secretar de stat în Ministerul Educaţiei. În total, arhitecţii vor concepe cinci proiecte de construcţie a unor noi clădiri de învăţământ în satele Borzeşti, din Botoşani, Gălbinaşi, din Buzău, Chinteni, din Cluj, Hrip, din Satu Mare, şi Adâncata, din Suceava. Alte cinci proiecte vor presupune extinderea unităţilor de învăţământ din localităţile Tureac, din Bistriţa Năsăud, Berzovia, din Caraş-Severin, Adamclisi, din Constanţa, Malu, din Ialomiţa, şi Nalbant, din Tulcea. De asemenea, acest protocol presupune realizarea a cinci proiecte de reparaţii la unităţile de învăţământ din localităţile Gurahonţ, judeţul Arad, Coloneşti, judeţul Bacău, Valea Crişului, judeţul Covasna, Criscior, judeţul Hunedoara, şi Ştefan cel Mare, din judeţul Neamţ. Odată realizate aceste proiecte, Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, va putea face o estimare de costuri şi va stabili o metodologie naţională privind investiţia în modernizarea clădirilor şcolilor din România.
Responsabilitatea suportului financiar pentru renovarea unităţilor de învăţământ va reveni exclusiv autorităţilor locale. La nivelul lunii septembrie 2016, o treime dintre unităţile şcolare preuniversitare din ţara noastră nu aveau autorizaţie sanitară de funcţionare, iar aproape jumătate dintre clădiri nu au primit autorizare ISU privind securitatea la incendiu.
C.P.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here