„Pachetul Oltenia”. Anunț despre investițiile din Gorj

1257

Două drumuri expres, un drum rapid, unul național, două șosele de centură (Târgu-Jiu și Craiova Sud) și două proiecte de cale ferată sunt incluse în „Pachetul Oltenia”, anunțat de Ministerul Transporturilor. Din cele opt proiecte, unele sunt deja la faza de șantiere deschise, iar la celelalte abia se fac pregătirile.

La sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a semnat miercuri contractul pentru proiectarea drumului expres Craiova – Târgu Jiu, în lungime de 100 km.
Contractul valorează 20 de milioane de lei și beneficiază de finanțare europeană, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizație de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregătirea documentației pentru licitația de execuție).
„Drumul expres Craiova – Târgu-Jiu va uni două dintre cele mai importante municipii din Oltenia. Este legătura Gorjului la rețeaua de drumuri rapide a României, dar beneficiile acestei noi legături se extind spre Valea Jiului/Petroșani, Mehedinți/Baia de Aramă și alte zone”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
Drumul expres are două benzi pe sens, separatoare, noduri denivelate și nu mai tranzitează localitățile.
Cât privește drumul expres Craiova – Pitești, lucrările sunt deblocate pe lotul 1, de 17,7 km, după ce Guvernul a adoptat o hotărâre pentru exproprierea ultimilor trei km ai lotului. Pe tronsonul 2 (de 40 km), lucrările sunt la 65% stadiu fizic.
În ceea ce privește drumul rapid Craiova – Lugoj, în această primăvară ar urma să fie lansată licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. „Cât privește lucrările la DN 66 Tg. Jiu – Petroșani, lucrările în Defileul Jiului au intrat în linie dreaptă. Se construiesc deja un pod nou peste râul Jiu și o parcare în apropierea Mănăstirii Lainici, vitală pentru fluidizarea traficului din zonă”, a anunțat ministrul. Lucrările au fost reluate la centura municipiului Târgu-Jiu. „Am dat startul lucrărilor la începutul lui martie. Pentru acest proiect mult întârziat, unde lucrările au fost abandonate la 40% stadiu fizic în urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie”, susține Drulă.
Conform contractului, cei 20 de km ai centurii ar trebui să fie gata anul viitor.
La Centura Craiova Sud, proiectul de 10 km se află în licitație, termenul de finalizare fiind luna martie.
În ceea ce privește proiectele rutiere, CFR va trebui să rezolve restricțiile de viteză între București și Craiova. „Un tren de persoane face 3 ore și jumătate acum, de unde în anii ‘80 făcea 2 ore. Și asta nu mai poate continua. Și-au asumat că vor reduce cel puțin 40 de minute din acest timp (în acest an, și vor continua să reducă din timp, în 2022). Iar mai departe, de la Craiova la Caransebeș, să finalizăm studiul de fezabilitate pe coridor european, reconstrucție tuneluri, al doilea fir. Toate regiunile României au nevoie de infrastructură modernă. Disparitățile trebuie eliminate, iar proiectele trebuie prioritizate și în funcție de criteriul dezvoltării echitabile și uniforme a rețelelor pe întreg teritoriul țării”, a precizat ministrul Drulă.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here