Opt absolvenți au beneficiat de prime de inserție din partea AJOFM Gorj

1261

Chiar dacă sunt aproape 400 de absolvenți care s-au înregistrat în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Gorj în această vară, doar câțiva dintre aceștia au solicitat prima de inserție în valoare de 1.500 de lei.

Absolvenţii înregistraţi la AJOFM Gorj care, în termen de 60 de zile de la absolvire, s-au încadrat în muncă beneficiază de o primă de inserţie în cuantum de 1.500 de lei. Potrivit Dianei Văduva, purtătorul de cuvânt al AJOFM Gorj, până în acest moment doar opt absolvenţi îndeplinesc condiţiile pentru a beneficia de sprijinul financiar: ,,În total, în evidențele noastre s-au înregistrat 398 de absolvenți, însă doar opt dintre aceștia primesc prima de inserție de 1.500 de lei. Banii se acordă în două tranşe. Prima tranşă, în valoare de 750 de lei, se dă în momentul angajării, iar cea de-a doua se acordă după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare”. Absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o primă de inserţie egală cu de trei ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării. Valoarea indicatorului social de referință este de 500 de lei.Persoanele care beneficiază de prima de inserţie au dreptul la menţinerea primei acordate şi în situaţia în care, în perioada de 12 luni de la angajare, le încetează raportul de muncă sau de serviciu la primul angajator şi se încadrează, în termen de 30 de zile, la un alt angajator, în condiţiile în care încadrarea în muncă la cel de-al doilea angajator se realizează în aceleaşi condiţii, respectiv cu normă întreagă, pentru o perioadă mai mare de 12 luni.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here