OFICIAL! Concursul pentru posturile de directori din școli va începe pe 14 septembrie

1311

Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, precum și calendarul acestuia au fost publicate în Monitorul Oficial. Concursul va debuta pe 14 septembrie, când vor fi publicate funcțiile vacante și bibliografia, iar candidații se vor putea înscrie începând cu data de 15 septembrie.

Înscrierea la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat se va face prin depunerea, până la data de 26 septembrie, pe platforma informatică dedicată, a dosarelor de înscriere conținând: Curriculum Vitae Europass; cerere de înscriere completată și semnată de candidat; cartea de identitate; certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie; hotărârile judecătorești/alte documente pentru persoana care și-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul; actele de studii: diploma de licență/certificatul de echivalare emis în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învățământul preuniversitar; adeverință, eliberată de unitatea de învățământ în care este titular, din care să reiasă și vechimea în învățământ, obținerea calificativelor „Foarte bine“ în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră sau în funcții de conducere, îndrumare și control, precum și faptul că nu a fost sancționat disciplinar în ultimii doi ani școlari anteriori anului desfășurării concursului; cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale; certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educației și cercetării științifice și al ministrului sănătății nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea și menținerea într-o funcție de conducere sau de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar; declarație pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“; declarație pe propria răspundere că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate; declarație pe propria răspundere privind veridicitatea conținutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs.

Cine poate participa la concurs
Pentru a participa la concursul pentru ocuparea funcției de director sau de director adjunct, cadrele didactice vor îndeplini, cumulativ, următoarele condiții: sunt absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată; au o vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani; au calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației; nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare; nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învățământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere; sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“. Cadrele didactice care au ocupat și funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației prezintă calificativele prevăzute la alin. (1) lit. d) obținute în urma evaluării activității desfășurate în această calitate. Dosarele de înscriere vor fi evaluate în perioada 27-29 septembrie, iar lista finală a candidaților admiși va fi afișată pe 7 octombrie. Centrele de desfășurare a probei scrise vor fi stabilite pe 8 octombrie, iar repartizarea candidaților pe centre se va face pe 13 octombrie.

De ce probe trebuie să treacă candidații și când vor avea loc acestea
Candidații vor susține două probe: o probă scrisă, constând în rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional, și un interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează: competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează, abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului. Proba scrisă se va desfășura pe 15 octombrie, iar rezultatele acesteia vor fi afișate în aceeași zi. Interviurile vor avea loc în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie. Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7; la proba de interviu pot participa doar candidații declarați admiși la proba scrisă, iar pentru a fi declarat ”admis” un candidat trebuie să obțină cel puțin 7 puncte. Se pot depune contestații după fiecare probă.

Rezultatele finale, validate pe 17 decembrie
Pe 13 decembrie, candidații declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ vor trebui să opteze pentru una dintre acestea. Rezultatele finale ale concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori din școli vor fi validate pe 17 decembrie, iar deciziile de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022) vor fi emise în perioada 20-22 decembrie. Numirea, ca urmare a promovării concursului, în funcțiile de director și de director djunct pentru unitățile de învățământ de stat se realizează pentru o perioadă de 4 ani. Potrivit metodologiei, directorul/directorul adjunct al unității de învățământ de stat, numit în funcție ca urmare a promovării concursului, poate fi eliberat din funcție la propunerea motivată a consiliului de administrație al inspectoratului școlar județean/al municipiului București, la propunerea motivată a 2/3 dintre membrii consiliului de administrație al unității de învățământ sau la propunerea consiliului profesoral, cu votul a 2/3 dintre membri. În această ultimă situație este obligatorie realizarea unui audit de către inspectoratul școlar. Directorul/Directorul adjunct al unității de învățământ de stat/Palatului Național al Copiilor, numit în funcție ca urmare a promovării concursului, mai poate fi eliberat din funcție, dacă pe perioada mandatului a obținut calificativul „nesatisfăcător“ în urma evaluării anuale, în urma unei inspecții de evaluare instituțională sau a unei inspecții care vizează aspecte de management.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here